آفتاب

تظاهرات کردها در فرانسه و عراق در حمایت از ساکنان کوبانی سوریه

تظاهرات کردها در فرانسه و عراق در حمایت از ساکنان کوبانی سوریه

جمع زیادی از کردهای فرانسه و ده‌ها تن از کردها در استان کرکوک عراق در حمایت از ساکنان کرد شهر کوبانی سوریه دست به تظاهرات زدند و این در حالی است که صدها کرد نیز در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو عدم اتخاذ اقداماتی از سوی ترکیه برای مقابله با داعش در کوبانی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، صدها تن از اقلیت‌های کرد با برگزاری تظاهرات در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو عدم اقدام ترکیه برای مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) و عدم حمایت از شهروندان سوری کرد در شهر کوبانی سوریه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان از دولت ترکیه خواستند تا اقدامات لازم برای حمله به داعش را اتخاذ کرده و به نیروهای کرد که با داعش در کوبانی می‌جنگند کمک رسانی کنند.

تظاهرکنندگان کرد سعی داشتند تا برای پایین کشیدن پرچم ترکیه از ورودی مقر مذکور در اعتراض به عدم اتخاذ اقداماتی از سوی ترکیه برای مقابله با داعش در کوبانی به این مقر یورش ببرند.

همچنین ده‌ها کرد در استان کرکوک با برگزاری تظاهرات از ائتلاف بین‌المللی، آمریکا و ترکیه خواستند تا برای حمایت از غیرنظامیان در شهر کوبانی و مقابله با حملات داعش به این شهر اقدام کنند. تظاهرکنندگان همچنین نسبت به وقوع کشتارهای انسانی در کوبانی هشدار دادند.

از سوی دیگر حدود 1500 تن از اقلیت‌های کرد در شهر مارسی در جنوب فرانسه دست به تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از ساکنان شهر کوبانی زدند. این چهارمین تظاهرات کردهای مقیم این شهر در حمایت از ساکنان کوبانی است.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها شعارهایی از جمله "پیش از آنکه وقت از دست برود دست به اقدام بزنید" و "کردهای سوریه در معرض کشتار جمعی هستند"، نوشته شده بود.

تظاهرکنندگان همچنین پرچم‌های حزب اتحاد کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) و تصاویر عبدالله اوجالان، رهبر این حزب را در دست داشتند.

انتهای پیام

کد N533023

وبگردی