آفتاب

بیش از 10کشته در اعتراضات ضد داعش در ترکیه/ اعلام منع آمد و شد در شش استان

بیش از 10کشته در اعتراضات ضد داعش در ترکیه/ اعلام منع آمد و شد در شش استان

دست کم 14 تن از کردهای ترکیه در جریان درگیری‌ها و اعتراض‌هایی که بر سر پیشروی‌های داعش در شهر کوبانی سوریه صورت گرفت، در شهرهای ترکیه کشته شدند. پس از آن نیز دولت ترکیه در شش شهر این کشور منع آمد و شد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع امنیتی در گفت‌وگو با روزنامه حریت اعلام کردند دست کم 10 تن از اتباع ترکیه در جریان درگیری با گروه‌هایی که دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به شرایط کوبانی داشتند، کشته شدند.

بیشتر درگیری‌ها میان اعضای یک گروه افراطی رخ داد که مشهور به کمک کردن به شکنجه و قتل فعالان کرد در دهه 1990 است. این گروه طبق گزارش‌ها از داعش حمایت می‌کند در حالی که حزب کارگران کردستان ترکیه از شبه‌نظامیان کرد کوبانی حمایت می‌کند و بی‌تفاوتی دولت ترکیه را در حمایت از کردهای سوریه محکوم می‌کنند.

بیشتر تلفات درگیری‌های روزهای گذشته ترکیه مربوط به استان دیاربکر بود. هشت تن در این شهر در هشت اکتبر کشته شدند. یکی از معترضان 25 ساله که کشته شد براثر اصابت قوطی گاز اشک آور نیروهای پلیس راهی بیمارستان شد که جان باخت. مابقی تلفات نیز براثر جراحات درگیری‌ها جان باختند.

دولت ترکیه پس از وقوع ناآرامی‌ها در استان‌های عمدتا کردنشین این کشور از ساعت پنج عصر (به وقت محلی) منع آمد و شد اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N532925

وبگردی