آفتاب
لاریجانی در نشست مشترک دولت و مجلس؛

دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند

دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائلی که باعث شده شرایط کشور به سمت درست هدایت شود، امیدواری است که در مردم به وجود آمده و نباید بگذاریم این امیدواری مخدوش شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در نشست مشترک مجلس و دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سخنرانی و مصاحبه‌های ایشان سنجیده بود و نشان می‌داد که مشی عقلانی و درستی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و از این جهت از رئیس جمهور و وزیر خارجه که تلاش وافری را انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علامت مثبت در اقتصاد کشور در جهات مختلف دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: به یاد داشته باشیم شرایطی را گذرانده‌ایم که تورم به صورت روزانه تغییر می‌کرد و رشد اقتصادی منفی 5 خسارت بسیاری برای کشور به بار آورد و اکنون مشاهده می‌شود مسیر در سمت درست هدایت می‌شود که این نتیجه تلاش خیلی خوب دولت در این زمینه بوده است.

لاریجانی تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که باعث شد شرایط کشور به سمت درست هدایت شود امیدواری مردم است و این موضوع باعث شد که مردم بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و بخش‌های مختلف اقتصادی را حمایت کرده و به تولید توجه کنند.

وی اضافه کرد: این امیدواری دلایل مختلفی دارد و یکی ازدلایل این است که مردم احساس می‌کنند رفتار معقولی در دولت وجود دارد و اشکالات دیده و حل می‌شوند. همچنین مردم به حل مسائل هسته‌ای امیدوار هستند و اینکه دیپلماسی درستی در مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل دنبال می‌شود. همه اینها کمک می‌کند که امیدواری در دل مردم به وجود بیاید و نباید بگذاریم این امیدواری مخدوش شود.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: این عامل مهمی در ثبات و انگیزه در سرمایه‌گذاری می‌باشد.

وی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای یک موضع ملی است و تمام ارکان نظام باید در این زمینه یکصدا باشند، افزود: نمی‌شود بدون حمایت همه بخش‌ها مسئله هسته‌ای را حل کرد و ما این مسئله را با عمق وجود درک می‌کنیم.

دکتر لاریجانی گفت: این بازی‌ای است که غربی‌ها درست کرده‌اند و مسئله هسته‌ای در ایران یک مشی درست را دنبال می‌کرد و فرازوفرودهایی را داشت، البته نگاه غربی‌ها یک نگاه کاسبکارانه است و آنها چانه‌زنی می‌کنند و حرف اعلامی آنها با رفتار اعمالی آنها در مذاکرات متفاوت است.

وی ادامه داد: غربی‌ها در بیرون می‌گویند ایران باید شفاف باشد و به سمت سلاح نرود و ما از این جهت نگرانی داریم اما در مذاکرات به دنبال روش کاسب‌کارانه هستند و بر سر تعداد سانتریفیوژها یا اینکه کجا چگونه باید عمل شود، چانه‌زنی می‌کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: ما قطعا از مذاکرات حمایت می‌کنیم و این روش مذاکرات را درست می‌دانیم و مسئله هسته‌ای ایران حتما از درون مذاکرات قابل حل است و باید در مسیر مذاکرات آنچه که شفاف‌سازی است، مبنا قرار دهیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران در جایگاهی قرار گرفته است که نمی‌توان انکارش کرد، افزود: ایران وحشتی از شفاف‌سازی ندارد اما اینکه بخواهند در بخش‌های مختلف محدودیت‌های بلاوجهی برای کشورمان ایجاد کنند، کار نادرستی است. البته دوستان مذاکره‌کننده هم تمام تلاش‌شان این است که حقوق ایران تضعیف نشود و غنی‌سازی، تحقیق و توسعه در ایران باشد و همین‌طور در اراک تکنولوژی آب سنگین ادامه داشته باشد و فوردو به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه قوی کار خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه مسائل منطقه‌ای کمتر از مسئله هسته‌ای برای ما اهمیت ندارد، تصریح کرد: ایران به‌عنوان یک کشور آرام و باثبات در منطقه شناخته شده است و این یک دستاورد بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است و بارها کشورها مختلف گفته‌اند که تکیه‌گاه ما در منطقه ایران است. در اطراف ما تقریباً همه جا شلوغ است و تروریست‌ها در آنجا هستند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی کشورهای منطقه در این چند سال اشتباهات تاریخی داشته‌اند که باعث گسترش تروریسم در منطقه شده است. اکنون هم که غربی‌ها اعلام کرده‌اند ائتلاف ضدتروریسم تشکیل داده‌اند، یک شوی امنیتی اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: اینگونه نمی‌توان با تروریسم مبارزه کرد و مبارزه آنها تاکنون بی‌نتیجه مانده است و اکنون داعش هم در عراق و هم در سوریه در حال آشوب و ایجاد مشکلاتی است. از نظر ما این روش درستی نیست و ایران از همان ابتدای کار اعلام کرده بود که با این روش مخالف است.

لاریجانی تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه روی آتش بنزین می‌ریزند و برای اقدام در سوریه و عراق مصوباتی دارند که البته این اقدامات مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند.

کد N532782

وبگردی