آفتاب
مدیرکل زندان‌های استان ایلام:

عوامل بزهکاری شناسایی شوند

عوامل بزهکاری شناسایی شوند

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان ایلام گفت: همایش‌های علمی علاوه بر تاثیرگذاری بر روند توسعه جامعه منجر به شناسایی معضلات و ارائه راهکارها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، سیدمحمد موسوی در همایش ملی بزهکاری، پدیده‌ی روان‌شناختی و اجتماعی با محوریت تغییر رفتار و نگرش مجرمین، کنترل و پیشگیری از جرائم اظهار کرد: برگزاری همایش‌های علمی یکی از عوامل موثر در توسعه جامعه است چرا که این همایش‌ها با ارائه‌ی پژوهش‌ها منجر به شناسایی معضلات و ارائه راهکارها می‌شود.

مدیرکل امور زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان ایلام ادامه داد: برگزاری سمینارها تلاشی برای اقناع روحیه‌ی کاوشگری پژوهشگران و نخبگان علمی و پیدا کردن یافته‌های جدید است تا با تجمیع آرا زمینه‌ی فعالیت‌های جمعی فراهم شود و با در اختیار قرار دادن اطلاعات از موازی‌کاری پیشگیری شود.

موسوی با بیان اینکه رسالت زندان‌بانان به لحاظ معنوی صاحب جایگاه بالایی است چرا که هیچ مسوولیتی به اندازه کار در زندان سخت نیست، افزود: زندان‌بانان با افرادی در ارتباط هستند که جامعه با وسعت بالای خود پذیرای آنها نیست به همین علت نیز یک کار انسانی و در عین حال فرهنگی است.

وی هدف از نگه‌داری زندانیان را اصلاح و بازپروری شخصیت آنها براساس سه کار کرد ذکر کرد و گفت: یکی از کارکردهای این سازمان نگه‌داری از زندانی‌ها در فضای مطلوب و مناسب با فراهم کردن بسترهای فرهنگی و بهداشتی است البته هدف از فراهم کردن شرایط اصلاح و تربیت زندان‌ها به عنوان دومین کارکرد امور زندان‌ها است که سعی در پرورش فکر، درون و روح انسانی آنها دارند تا زمینه‌ی برای حضور سالم آنها در جامعه مهیا شود.

موسوی سومین کارکرد امور زندان‌ها را بازگشت به بطن جامعه و کاهش درصد برگشت به زندان دانست و افزود: در محیط زندان با حرفه‌آموزی زمینه اشتغال زندانی‌ها فراهم می‌شود و حتی بعد از خروج از زندان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور زندان‌های استان ایلام خاطرنشان کرد: این همایش برای دستیابی به روش‌های جدید تربیتی از دیدگاه روان‌شناسان و پژوهشگرانی است که زندان را یکی از راه‌های اصلاح بزهکاری دانسته و معتقد هستند چنین شرایطی در این محیط برای زندانی فراهم می‌شود که گذشته خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و سعی در رفع آسیب‌ها با حمایت سازمان کند.

موسوی از همکاری استانداری ایلام، صدا و سیما، جهاد دانشگاهی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، شهرداری، بسیج اساتید دانشگاه‌ها، دانشگاه علمی کاربردی، واحد پژوهش نیروی انتظامی، روان‌شناسان و مرکز مشاوره‌ی استان، دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N532576

وبگردی