آفتاب

تمرکز ناطقین امروز مجلس بر مسایل سیاست خارجی: تشکر از مواضع رئیس جمهور در نیویورک و تذکر به ظریف

تمرکز ناطقین امروز مجلس بر مسایل سیاست خارجی: تشکر از مواضع رئیس جمهور در نیویورک و تذکر به ظریف

امروز نیز همانند روزهای کاری دیگر مجلس شورای اسلامی تنی چند از نمایندگان ملت در مجلس نطق کردند.

به گزارش خبرآنلاين، محمدعلی مددی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست یک بام و دو هوای آمریکا نشان از عجز و ناتوانی حاکمان کاخ سفید بوده و بیانگر بی‌تدبیری سران آمریکا در مواجهه با مسائل جهانی است. وی ادامه داد: مبارزه با گروه تکفیری و ضد اسلام داعش تلاش مضحکانه و ظاهرنمایی آمریکاست تا حضور خود را در منطقه تثبیت نماید.

قاسم احمدي لاشکي نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی نيز در نطق خود گفت که رییس‌جمهور در سفر اخیر به نیویورک طرح تعامل و دوستی ایران با جهان را با حفظ موضع عزت و اقتدار به تصویر کشیده‌ است.

وي همچنين گفت: از تلاش‌های رییس‌جمهور در سفر به نیویورک که با هدایت‌های داهیانه رهبری و حمایت‌های ارزشمند ملت غیور ایران اسلامی طرح تعامل و دوستی ایران با جهان را با حفظ موضع عزت و اقتدار به تصویر کشیده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

جليل جعفري ديگر ناطق امروز مجلس بود. او در نطقش بر لزوم حمایت از ادامه مذاکرات هسته‌ای برای احقاق حقوق ملت ایران تاکید کرد. او همچمين به مسئله معلمين و فرهنگيان پرداخت و گفت: در وزارت آموزش و پرورش فضای مطلوبی برای فعالیت کادر آموزشی و معلمان عزیز فراهم نیست و حقوق دریافتی کادر آموزشی به طور متوسط 300 هزار تومان از مدیران اجرایی مدارس کمتر است که این وضعیت باید اصلاح شود، علاوه بر این لازم است وزیر آموزش و پرورش به نوسازی و تجهیز مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ابراهيم آقا محمدی ديگر ناطق امروز بود. وي با اشاره به اینکه فساد از هر فرد و طیف و جریانی ناپسند است از جناح ها و طیف های مختلف خواست به دلیل دفاع ازمجرمان یقه سفید غوغاسالاری نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مواضع عزتمندانه رئیس مجلس در نیویورک در مقابل زیاده خواهی مستکبران تشکر کرد و یادآور شد: واگویه های وزیر امور خارجه در شورای روابط خارجی امریکا قابل قبول نیست. آقای ظریف شما که فرمودید انگلیسی صحبت می کنید که سخنان تان به صورت بد ترجمه نشود پس چرا باز می گویید بد ترجمه شده است.

وی ادامه داد: آقای ظریف شما وزیر امور خارجه نظام هستید نه وزیر خارجه یک حزب یا یک جناح. به شما مدیریت داده اند در مذاکرات منافع ملت را تعقیب کنید اما این سخنان اخیر شما باعث می شود در عملکرد و اهداف واقعی شما در مذاکرات دقت و تأمل بیشتری به عمل آید.

آقا محمدی گفت: آقای ظریف آیا اینگونه حرف ها طمع سفارتخانه های خارجی را در تعیین سرنوشت ملت ایران همچون گذشته ها بر نمی انگیزاند؟

وی با اشاره به اقدام وزارت خانه در دعوت از هنرمندان افزود: اینکه هر توافقی بهتر از عدم توافق است، با کدام منطق سازگاری دارد؟ آیا این تئوری وزیر خارجه با شرع و عقل موافق است؟ آیا ملت به شما اجازه داده بدون لحاظ حقوق ملت هر توافقی را امضا کنید؟ اینگونه حرف های بی مبنا را با چه هدفی در جامعه منتشر می کنید؟ اگر شما افکار عمومی را با خود همراه می دانید چه نیازی به درد دل با بیگانه و کمک طلبیدن از چند نفر معدود از اهالی هنر دارید؟

2929

 

 

کد N532214

وبگردی