آفتاب

درخواست مالی از سازمان ملل و فرانسه برای حمله علیه شبه‌نظامیان این کشور

درخواست مالی از سازمان ملل و فرانسه برای حمله علیه شبه‌نظامیان این کشور

نخست‌وزیر کشور مالی ضمن اعلام اینکه شبه‌نظامیان با تغییر محل نیروهای فرانسه در منطقه شانس مجددی برای بازگشت به شمال این کشور یافته‌اند، از فرانسه و سازمان ملل خواست تا برای متوقف کردن شورش دوباره این شبه‌نظامیان به انها حمله کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز جمعه 9 صلحبان سازمان ملل از نیجر در حمله موتورسواران مسلح شبه‌نظامی به کاروان آنها کشته شدند.

این حمله روشن می‌کند، حمله به نیروهای خارجی در منطقه صحرایی شمال کشور مالی توسط شبه‌نظامیان، به ویژه پس از خروج نیروهای فرانسوی از این منطقه افزایش یافته است.

نیروهای فرانسوی پس از انکه شبه‌نظامیان را از این کشور در سال 2013 بیرون کردند، مبارزه آنها را بر عهده ارتش منطقه گذاشتند.

از زمانی که شبه‌نظامیان توسط نیروهای فرانسوی پراکنده شدند، انتخابات برگزار شده و شورشیانی که از گروه‌های شبه‌نظامی جدا شدند با دولت باماکو گفت‌وگوهایی آغاز کرده‌اند.

اما روند صلح در مالی به کندی پیش می‌رود و نیروهای ارتش مالی در اولین سال‌جاری میلادی پس از درگیری با شورشیان مجبور به ترک پایگاه‌هایش در شمال این کشور شد.

در همین حال موسی مارا، نخست‌وزیر کشور مالی از هیات صلح‌بان سازمان ملل خواست تا 12 هزار نیرو در شمال این کشور مستقر کند و به این نیروها اجازه دهند تا از هلی‌کوپترها و امکانات ویژه برای حمله به شبه‌نظامیان که با جدایی‌طلبان متحد شده‌اند، استفاده کنند.

مقامات فرانسه، هفته پیش اعلام کرد، ارتش این کشور در حال ایجاد یک پایگاه در شمال نیجر به عنوان عملیاتی برای جلوگیری از عبور شبه نظامیان مرتبط با القاعده از منطقه ساحل صحرا به ویژه از جنوب لیبی است.

انتهای پیام

کد N532169

وبگردی