آفتاب

ابراهیم آقامحمدی در نطق میان دستور:آقای ظریف حرف های شما طمع سفارتخانه های خارجی را برمی انگیزد

ابراهیم آقامحمدی در نطق میان دستور:آقای ظریف حرف های شما طمع سفارتخانه های خارجی را برمی انگیزد

ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انتقادات تندی نسبت به اظهارات و عملکرد وزیر امور خارجه ارائه کرد.

ابراهیم آقامحمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از مواضع رییس‌جمهور در نیویورک، گفت: اظهارات دکتر ظریف وزیر امور خارجه در شورای روابط خارجی آمریکا غیر قابل قبول است.

او ادامه داد: آقای ظریف شما که فرمودید انگلیسی صحبت می‌فرمایید که فرمایشات‌تان بد ترجمه نشود پس چرا باز هم می‌فرمایید بد ترجمه شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به وزیر امور خارجه با بیان اینکه شما وزیر خارجه نظام هستید نه وزیر خارجه یک حزب یا یک جناح، گفت: به شما ماموریت دادند در مذاکرات منافع ملت را تعقیب کنید اما این سخنان که اگر مذاکرات با 1+5 شکست بخورد جناح شما در انتخابات شکست می‌خورد به ما حق می‌دهد که در عملکرد و اهداف واقعی شما در مذاکرات دقت و تامل بیشتری داشته باشیم.

آقامحمدی گفت: آیا اینگونه حرف‌ها طمع سفارتخانه‌های خارجی را در تعیین سرنوشت ملت ایران همچون گذشته بر نمی‌انگیزد؟

او گفت: اقدام دیگر وزیر خارجه دعوت از هنرمندان جهت طراحی طرحی به عنوان «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» بوده، آقای ظریف این عنوان با کدام منطق سازگار است و آیا این تئوری جنابعالی با شرع و عقل موافق است؟

این نماینده مجلس در ادامه گفت: آیا ملت به شما اجازه داده که بدون لحاظ کردن حقوق آنها هر توافقی را امضا کنید و اینگونه حرف‌های بی‌مبنا را با چه هدفی در جامعه پخش می‌کنید؟

آقامحمدی با بیان این پرسش که اگر افکار عمومی همراه خود می‌دانید چه نیازی به درد و دل با بیگانه و کمک طلبیدن از چند نفر معدود از اهل هنر است که به داد شما برسند، گفت: طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی تصویب عهدنامه‌ها و مقابله‌نامه‌ها و قراردادها به عهده مجلس است و با توجه به چنین سخنانی مجلس باید در این زمینه هوشیار باشد.

او در ادامه گفت: پدیده نامبارک آقازادگی در صدر اسلام سخت‌ترین ضربات را به پیکر اسلام وارد کرد و امروز طبقات جدید اشراف چسبیده به قدرت به پیش می‌تازند و روی آوردن به ثروت‌اندوزی و رفاه‌طلبی و دست‌درازی به بیت‌المال از دردهای اصلی جامعه است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه فساد بد و فساد خوب نداریم، گفت: چرا برای دفاع از مجرمان یقه سفید و دارای پایگاه قدرتی، جناح‌ها لشکرکشی به پا می‌کنند و چرا هشدارهای رهبری علیه فساد خوب درک نمی‌شود؟

آقامحمدی در ادامه گفت: شعار انتخاباتی اینجانب یعنی راه‌اندازی کشت و صنعت خرم‌آباد با پیگیری‌های مستمر و تلاش شبانه‌روزی اینجانب پس از بیست سال تعطیلی محقق شد و ان‌شاءالله از روزهای آغازین آبان ماه فعالیت خود را رسما شروع می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن ارائه لایحه بودجه از سوی دولت از دکتر نوبخت معاونت راهبردی و بودجه رییس‌جمهور تقاضا دارم جبران عقب‌ماندگی و بیکاری لرستان را در بودجه لحاظ کند.


45231

 

کد N532129

وبگردی