آفتاب
رضایی:

برای خروج از شرایط اقتصادی به نوآوری نیاز داریم

برای خروج از شرایط اقتصادی به نوآوری نیاز داریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با مثبت ارزیابی کردن مجموع تلاش‌هایی که در شرایط اقتصادی کشور آغاز شده است، اظهار کرد: از آن‌جایی که در تحریم شدید و جنگ اقتصادی جدی قرار داریم برای خروج از این فضا به ابتکار و نوآوری نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه تبیین سیاست‌های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای آن در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مجموعه تلاش‌هایی که در شرایط اقتصادی کشور آغاز شده است را مثبت ارزیابی می‌کنم، گفت: تلاش‌هایی که در شرایط اقتصادی امروز انجام شده است را مثبت اریابی می‌کنم که به ابتکار و نوآوری بیشتری در این زمینه نیاز داریم چرا که اقتصاد ایران در تحریم شدید و یک جنگ اقتصادی جدی قرار دارد و برای خروج از این فضا یک نوآوری نیازمند است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: روند بررسی این طرح در مجمع هیچ حاشیه‌ای ندارد چنان‌چه ما می‌خواستیم نظر شورای نگهبان را در این زمینه عملی کنیم، کل طرح رد می‌شد و اصول قانون اساسی معطل می‌ماند اما ما می‌خواهیم که این طرح عملیاتی شود به همین خاطر به دنبال مشاوره با کارشناسان مختلف هستیم.

وی اضافه کرد: اصل این طرح به تصویب رسیده است و روند بررسی آن نیز تا 2 یا 3 جلسه دیگر به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نظارت بر سیاست‌های کلی نظام، اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام چند اقدام را به صورت موازی آغاز کرده است. قوای سه‌گانه باید دریابند که سیاست‌های کلی و همچنین مفاهیم آن باید توجیه شوند و ما باید نظارت بر این سیاست‌ها را با کمک خود دستگاه‌ها پیش ببریم تا از ایجاد دستگاه‌های جدید عریض و طویل دیگر مانع شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل نظارت بر سیاست‌های کلی نظام، نظام اداری و فرهنگ اداری کشور است. این نظام هیچ آشنایی با سیاست‌های کلی ندارد.

وی با اشاره به همایش تبیین سیاست‌های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای آن اظهار کرد: سیاست‌های کلی نظام باید پیگیری شوند و چنین جلسات و همایش‌ها باید با کمک دستگاه‌های مختلف برگزار شوند تا منطق سیاست‌های کلی مشخص گردد.

انتهای پیام

کد N532122

وبگردی