آفتاب

اظهارات تند آقامحمدی علیه ظریف

اظهارات تند آقامحمدی علیه ظریف

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انتقادات تندی نسبت به اظهارات و عملکرد وزیر امور خارجه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم آقامحمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از مواضع رییس‌جمهور در نیویورک، گفت: اظهارات دکتر ظریف وزیر امور خارجه در شورای روابط خارجی آمریکا غیر قابل قبول است.

وی ادامه داد: آقای ظریف شما که فرمودید انگلیسی صحبت می‌فرمایید که فرمایشات‌تان بد ترجمه نشود پس چرا باز هم می‌فرمایید بد ترجمه شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به وزیر امور خارجه با بیان اینکه شما وزیر خارجه نظام هستید نه وزیر خارجه یک حزب یا یک جناح، تصریح کرد: به شما ماموریت دادند در مذاکرات منافع ملت را تعقیب کنید اما این سخنان که اگر مذاکرات با 1+5 شکست بخورد جناح شما در انتخابات شکست می‌خورد به ما حق می‌دهد که در عملکرد و اهداف واقعی شما در مذاکرات دقت و تامل بیشتری داشته باشیم.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: آیا اینگونه حرف‌ها طمع سفارتخانه‌های خارجی را در تعیین سرنوشت ملت ایران همچون گذشته بر نمی‌انگیزد؟

وی افزود: اقدام دیگر وزیر خارجه دعوت از هنرمندان جهت طراحی طرحی به عنوان «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» بوده، آقای ظریف این عنوان با کدام منطق سازگار است و آیا این تئوری جنابعالی با شرع و عقل موافق است؟

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: آیا ملت به شما اجازه داده که بدون لحاظ کردن حقوق آنها هر توافقی را امضا کنید و اینگونه حرف‌های بی‌مبنا را با چه هدفی در جامعه پخش می‌کنید؟

آقامحمدی با بیان این پرسش که اگر افکار عمومی همراه خود می‌دانید چه نیازی به درد و دل با بیگانه و کمک طلبیدن از چند نفر معدود از اهل هنر است که به داد شما برسند، تصریح کرد: طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی تصویب عهدنامه‌ها و مقابله‌نامه‌ها و قراردادها به عهده مجلس است و با توجه به چنین سخنانی مجلس باید در این زمینه هوشیار باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پدیده نامبارک آقازادگی در صدر اسلام سخت‌ترین ضربات را به پیکر اسلام وارد کرد و امروز طبقات جدید اشراف چسبیده به قدرت به پیش می‌تازند و روی آوردن به ثروت‌اندوزی و رفاه‌طلبی و دست‌درازی به بیت‌المال از دردهای اصلی جامعه است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه فساد بد و فساد خوب نداریم، گفت: چرا برای دفاع از مجرمان یقه سفید و دارای پایگاه قدرتی، جناح‌ها لشکرکشی به پا می‌کنند و چرا هشدارهای رهبری علیه فساد خوب درک نمی‌شود؟

آقامحمدی در ادامه اظهار کرد: شعار انتخاباتی اینجانب یعنی راه‌اندازی کشت و صنعت خرم‌آباد با پیگیری‌های مستمر و تلاش شبانه‌روزی اینجانب پس از بیست سال تعطیلی محقق شد و ان‌شاءالله از روزهای آغازین آبان ماه فعالیت خود را رسما شروع می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن ارائه لایحه بودجه از سوی دولت از دکتر نوبخت معاونت راهبردی و بودجه رییس‌جمهور تقاضا دارم جبران عقب‌ماندگی و بیکاری لرستان را در بودجه لحاظ کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس همچنین در تذکری به وزیر راه، گفت: خروج قطارها از ریل راه‌آهن لرستان خوزستان ماهی یک بار است که هزینه‌های زیادی به بار می‌آورد.

آقامحمدی همچنین خطاب به سرپرست وزارت علوم، اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت نامطلوب سرپرستی پیام نور کشور باید در دستور قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان به برخی موارد نامطلوبی این سرپرستی اشاره کرد و گفت: قرار دادن بیش از 10 عنوان کتاب‌های خود سرپرست به عنوان منبع درسی و کسب درآمد هنگفت، در اختیار قرار گرفتن دو دستگاه ماشین دانشگاه، اخذ بیش از 70 واحد درسی و پایان‌نامه برای خود برخلاف ضوابط، بی اخلاقی در عمل و بکارگیری مدیران ضعیف و بی‌تدبیر از جمله مسائل موجود در دانشگاه پیام نور است.

انتهای پیام

کد N532083

وبگردی