آفتاب

رهبر کردهای سوریه: سلاح کافی داشته باشیم، نیازی به حملات ائتلاف نداریم

رهبر کردهای سوریه: سلاح کافی داشته باشیم، نیازی به حملات ائتلاف نداریم

ایسنا نوشت:

رهبر "حزب اتحادیه دموکراتیک" کرد سوریه (PYD) که مبارزان آن صف محکمی در دفاع از شهر کوبانی ایجاد کرده‌اند، نسبت به ایجاد یک زد و بند میان طرف‌های بین‌المللی بر سر شهر کوبانی اظهار تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، صالح مسلم محمد، رئیس حزب اتحادیه دموکراتیک کرد سوریه اظهار کرد که چرا ائتلاف جهانی، ترکیه و نیروهای پیشمرگ عراق به نیروهای مردمی سلاح نمی‌فرستند و از آنان حمایت نمی‌کنند.

صالح مسلم در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس بعد از بازگشتش از ترکیه با بیان کافی نبودن حملات ائتلاف اعلام کرد که دستیابی به سلاح‌های ضد تانک و زرهی می‌تواند نیروهای مردمی کوبانی را از حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی بی‌نیاز کند.

صالح مسلم محمد با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند انکار کند چه اتفاقاتی در کوبانی از زمان محاصره این شهر توسط داعش افتاده است، از جامعه بین‌الملل خواست تا هر چه سریعتر از وقوع نسل کشی در کوبانی جلوگیری کند.

وی افزود: همه در قبال آنچه که در کوبانی اتفاق می‌افتد مسئول هستند و می‌توانند تدابیر لازم را اتخاذ کنند اما این کار را نمی‌کنند.

وی از جزئیات مذاکرات خود با مقامات ترکیه در استانبول پرده برداشت و آنچه رسانه‌ها درباره سه شرط این کشور مطرح کرده‌اند را رد کرد که شامل توقف همکاری کردها با نظام سوریه، پایان دادن به حکومت خودگردان در مناطق کردنشین و ممانعت از خطر تهدیدات مرزی برای ترکیه است.

کاملا آشکار است که ترکیه با حکومت خودگردان کردها در شمال سوریه محتاطانه برخورد می‌کند و از تاثیرات آن بر کردهای سوریه هراس دارد. ترکیه همچنین از ایجاد روابط میان حزب مذکور و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک.) می‌ترسد.

صالح مسلم اعلام کرد که خواهان همکاری و دریافت کمک‌های ترکیه است اما تاکنون وعده‌هایی که برای کمک به مردم کرد سوریه داده شده بود محقق نشده است.

وی افزود: ترکیه وعده داده بود که اگر داعش اراضی ترکیه را هدف خود قرار دهد به آن پاسخ خواهد داد و همچنین کمک‌های بشردوستانه و یا نظامی را از طریق مرزهای خود به سوریه ارسال می‌کند.

مسلم اخباری که از سوی رسانه‌ها منتشر شده و اینکه حکومت خودگردان کردهای سوریه تهدیدی برای امنیت ترک‌ها باشد را رد کرد.

وی اظهار کرد که واقعیت موضع ترکیه، انگیزه‌های امنیتی و همچنین واقعیت روابط خود با حزب کارگران کردستان ترکیه را نمی‌داند.

وی با اشاره به حفظ روابط با ترکیه تاکید کرد: دست نیاز ما همواره به سوی ترکیه دراز است و ما منتظریم که ترکیه به وعده‌های خود عمل کند.

مسلم همچنین نسبت به روش مداخله نظامی ائتلاف "به اصطلاح ضد داعش" ابراز تعجب کرد.

وی افزود: هم اکنون 12 تانک داعش کوبانی را هدف قرار داده‌اند و با وجود اینکه هواپیماهای ائتلاف قادر هستند کوچکترین چیزها را رصد کنند اما گویا این تانک‌ها را نمی‌بینند.

وی افزود: داعش به تانک‌های آمریکایی، "تی 72" روسی و توپخانه‌های دوربرد مجهز است اما کردها برای حمله به داعش به این سلاح‌ها دسترسی ندارند.

5252

کد N532045

وبگردی