آفتاب
گزارش مهر از سوال کریمی قدوسی از وزیر اطلاعات؛

 کریمی قدوسی: جریان فتنه در دولت اعتدال قصد کودتای دیگری دارد/علوی: وزارت اطلاعات به بهترین نحو انجام وظیفه کرده است

 کریمی قدوسی: جریان فتنه در دولت اعتدال قصد کودتای دیگری دارد/علوی: وزارت اطلاعات به بهترین نحو انجام وظیفه کرده است

کریمی قدوسی در سئوال از وزیر اطلاعات گفت: در دولت جدید فتنه گران به کار گرفته شده اند و قصد کودتای دیگری دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، سئوال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد از وزیر اطلاعات در دستور کار امروز نمایندگان قرار داشت.

بر این اساس سئوال "تدابیر وزارت اطلاعات برای حفاظت از فرزندان ملت ایران و مقابله با تاثیرگذاری افرادی که در گذشته سوابق روشنی در تمهیدات امنیت ملی کشور داشته اند، چیست" از وزیر اطلاعات مطرح شد.

همچنین کمیسیون امنیت ملی سئوالات دیگری را در این باره مطرح کرد که بر این اساس عدم پیش بینی لازم برای جلوگیری از گروگان گیری های اتباع ایرانی در مرزهای شرقی کشور، علت عدم حساسیت وزیر در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی که در گذشته مشکلات و هزینه هایی برای کشور ایجاد کرده اند و همچنین عدم اقدام موثر در جلوگیری از به کارگیری از افراد فعال در فتنه های گذشته در مشاغل مهم و حساس از مهمترین این موارد است.

سید محمود علوی وزیر اطلاعات در ابتدای سخنانش با تبریک عید غدیر و تشکر از حساسیت و دغدغه نمایندگان گفت: وزارت اطلاعات همواره حساسیت نسبت به تهدیدات کشور را درک کرده و بر اساس تدابیر رهبری پاسخ خطرات امنیتی را داده و خواهد داد.

وی افزود: وزارت اطلاعات با یک رویکرد واقع گرایانه و در نظر گرفتن قابلیت تحقق، خطرات را رصد کرده و امنیت را در کشور محقق کرده است.

علوی با اشاره به اینکه بیان همه جزئیات امکان پذیر نیست و نمی توان همه چیز را بازگو کرد به بخشی از اقدامات وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: در بخش اول شناسایی و پیشگیری انجام شده و وزارت اطلاعات اشراف کاملی بر گروهک های تروریستی دارد و فعالیت آنها را رصد کرده و امکان هر گونه تحرکی از سوی دشمن را سلب کرده است.

وی اطلاع رسانی و ایجاد فضای یکپارچه در برخورد با تهدیدها را یکی دیگر از برنامه های وزارت اطلاعات برشمرد و تصریح کرد: طبق اسناد و مدارک گزارشات کامل به موقع به مسئولان داده شده و قبل از تحرک های گروهک های تروریستی اطلاعات لازم در اختیار مسئولان قرار داده شده است.

به گفته علوی، شناسایی مواضع و نقاط ضعف و چالش دشمن یکی دیگر از فعالیت های وزارت اطلاعات برای رویارویی با دشمن بوده است.

وزیر اطلاعات یکی از مهمترین اقدامات این وزارتخانه را خنثی کردن فعالیت دشمن در انجام عملیات ها دانست و گفت: کشف و خنثی سازی دو جلیقه انفجار که برای دو مرکز استان پیش بینی شده بود از جمله این اقدامات است و از انجام این عملیات جلوگیری شد. اگر این کشف نمی شد معلوم نبود چه فاجعه ای رخ می داد.

وی افزود: اقدامات عملیاتی با دشمن، دستگیری عناصر معاند و تیم های مرتبط با گروه های تکفیری و دستگیری 130 نفر از عوامل آنها در استانها از اقدامات وزارت اطلاعات است.

علوی ادامه داد: دشمن قصد وارد کردن ضربات غیرقابل جبرانی به نیروهای ما در شرق و غرب کشور دارد که وزارت اطلاعات با همکاری سربازان گمنام امام زمان اهداف آنها را معدوم کرد و گروهکی که قصد انفجار در تاسوعای چابهار را داشتند به هلاکت رساند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه امروز دشمن می داند هیچ نقطه ای از چشم سربازان گمنام امام زمان (عج) پنهان نیست، گفت: کشف اسلحه و مهمات و همچنین جلیقه انفجاری که دشمن قصد انفجار آن را در یکی از اماکن مذهبی در مناسبت های خاص داشت، انهدام تجهیزات و امکانات ارتباطی گروهک های شرور از اقدامات وزارت اطلاعات است که با عنایت رهبری و سربازان گمنام امام زمان (عج) به رغم ناامنی ها در منطقه، موفقیت خاصی برای وزارت اطلاعات فراهم کرده است.

در ادامه کریمی قدوسی نماینده سئوال کننده از وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه چتر امنیتی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: متلاشی کردن جریانات نفاق، احزاب نفاق و متلاشی کردن شبکه های جاسوسی نظام سلطه و گروهک های تروریستی و همچنین شبکه فتنه بزرگ و اکبر 88 از اقدامات وزارت اطلاعات است.

وی افزود: دستگیری شرور و تروریست بزرگ جندالله در آسمان از اقدامات تحسین آمیز وزارت اطلاعات است. امروز آتش فتنه دور تا دور کشور ما  را گرفته اما ایران همچون حضرت ابراهیم در گلستان در امنیت است.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: جریان نفاق و سرویس های جاسوسی همیشه تلاش کرده اند این چتر امنیتی را منهدم کنند و دغدغه نمایندگان حفظ این دستاوردهای وزارت اطلاعات است.

کریمی قدوسی ادامه داد: به گفته امام خمینی (ره) هر کسی مقابل این انقلاب بایستد، نابود می شود.

وی افزود: در فتنه 88 دشمن از 15 سال قبل برای این فتنه برنامه ریزی کرده بود.

کریمی قدوسی با اشاره به دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری گفت: رهبری در این دیدار تاکید داشتند باید خطوط قرمز نظام حفظ شود و فتنه و فتنه گران از خطوط قرمز است. وزرا باید همان گونه که در جلسه رای اعتماد بر دوری از فتنه تاکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه مصداق جریان غرب گرا، فتنه است، ادامه داد: این انقلاب با مبارزه به دست آمده اما در دولت یازدهم جای اهل حق و باطل عوض شده است.

وی افزود: اهل فتنه در دولت جدید به کار گرفته شده اند و قصد کودتای دیگری را دارند.

کریمی قدوسی همچنین با اشاره به اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر حمایت از فرجی دانا، گفت: مجلس نهم برای رای اعتماد با همه ظرفیت مقابل عناصر فتنه ایستاد و به فتنه گران رای نداد.

ادامه دارد...

کد N532004

وبگردی