آفتاب

پاسخ صریح وزیر اطلاعات در صحن علنی مجلس: با گروههای معاند هم جلسه داریم / 37 نماینده قانع شدند

پاسخ صریح وزیر اطلاعات در صحن علنی مجلس: با گروههای معاند هم جلسه داریم / 37 نماینده قانع شدند

وزیر اطلاعات گفت: کار طبیعی سرویس‌های اطلاعاتی این است که با جریان های معاند و مخالف بنشیند و صحبت کند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به سوال نمایندگان سوال‌کننده اظهار داشت: وزارت اطلاعات حساسیت نسبت به مسائل امنیتی و تهدیدات کشور را همواره عمیقا درک کرده و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با استراتژی پاسخ لازم را به تهدیدات امنیتی داده و خواهد داد.

وی افزود: وزارت اطلاعات همواره چه در سطح استراتژی و راهبرد چه در سطح عملیاتی و چه در سطح تاکتیکی با رویکرد واقع‌‌‌نگرانه، آینده‌نگرانه و با در نظر گرفتن قابلیت تحقق برنامه‌ها مسائل امنیتی را توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) رصد و به نحو احسنت امنیت را در سطح کشور با همکاری سایر نهادهای امنیتی محقق کرده و به تثبیت رسانده است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های وزارت اطلاعات شامل شناسایی و پیشگیری است که در این زمینه اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به اشراف اطلاعاتی در گروهک‌های و تهدیدکنندگان امنیت ملی و رصد مستمر فعالیت‌های آنها اشراف بر فضای تبادل اطلاعات و تحرکات دشمن اشاره کرد به گونه‌ای که فرصت هرگونه حرکتی از دشمن سلب کرده و اشراف اطلاعاتی به تمام معنا بر آنها وجود دارد الا در مواردی که اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات مورد توجه قرار نگرفته باشد که آسیب‌هایی متوجه کشور کرده باشد که وزارت اطلاعات در جهت این آسیب‌زدایی نیز تدابیری را اندیشیده است.

علوی تصریح کرد: بخش دیگر فعالیت‌های وزارت اطلاعات اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع به مسئولان و کمک به ایجاد فضای یکپارچه هماهنگ و هم‌افزا در برخورد با تهدیدهاست، طبق اسناد و مدارک موجود گزارش‌های جامع و کارآمدی از سوی وزارت اطلاعات به مسئولان مربوطه در زمینه تهدیدها ارائه شده که از جمله‌ آن می‌توان به ارائه اطلاعات لازم در مورد گروه جیش‌العدل قبل از فعالیت این گروه در جدار مرزی کشور به مقامات مسئول در استان اشاره کرد، حتی در این گزارش اهداف عملیاتی گروهک مذکور نیز تبیین شده و هشدارهای لازم داده شده است.

وی ادامه داد: شناسایی مواضع، پایگاه‌ها، مقرها و ردیابی دشمن در قلمرو امنیتی، شناسایی آسیب‌پذیری‌ها، ضعف‌ها و چالش‌ها نسبت به تهدیدات گروهک‌ها و اقدام به رفع آنها و همچنین خنثی کردن برنامه‌ها و ناکام گذاشتن دشمن در انجام عملیات از دیگر فعالیت‌های وزارت اطلاعات است که از جمله آن می‌توان به کشف و خنثی‌سازی دو مورد جلیقه انفجاری که برای انفجار در دو مرکز دو استان در روز قدس پیش‌بینی شده بود اشاره کرد.

وزیر اطلاعات بیان داشت: اقدامات عملیاتی و درگیری با دشمن نیز از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات است و آنچه می‌توان در این مورد به آن اشاره داشت دستگیری عناصر معاند و ضدانقلاب و شرور از جمله شناسایی و دستگیری هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با تکفیری‌ها طی ده‌ها عملیات و دستگیری بیش از 130 نفر از عوامل مؤثر آنها و نیز وارد کردن ضربات غیرقابل جبران به مواضع و نیروهای گروهک‌های شرور و از هم پاشیدن تعدادی از گروهک‌ها در شرق و غرب کشور از جمله برخورد با گروهک فرقان و کشف و خنثی‌سازی محموله‌های سنگین انفجاری این گروهک‌ها اشاره کرد.

علوی اضافه کرد: معدوم کردن سران و نیروهای مؤثر در اقدامات درگیرانه سربازان گمنام امام زمان با گروهک‌های تروریستی در غرب و شرق کشور نیز از دیگر مواردی است که می‌توان به آن پرداخت که به هلاکت رسیدن عامل جنایت تاسوعای چابهار،انهدام کامل گروهک وابسته به او از این جمله است.

وی در ادامه بیان داشت: امروز دشمن با تمام وجود لمس می‌کند که در هیچ نقطه‌ای از چشمان بیدار و هوشیار سربازان گمنام امام زمان پنهان نیست و پدیده آهنین سربازان گمنام امام زمان در هر نقطه‌ای در گلویش فرو رفته و آرامش را از آنها سلب و فرصت دسیسه را از آنها بازستانده است.

وزیر اطلاعات همچنین گفت: کشف اسلحه و مهمات از جمله جلیقه‌های انفجاری و انهدام تجهیزات، امکانات ارتباطاتی و اطلاعاتی گروهک‌های شرور نیز از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات است که نتیجه این اقدامات به رغم ناامنی‌های قابل توجهی که در منطقه وجود دارد موفقیت فعالیت‌ها و برنامه‌های وزارت برای امنیت آحاد ملت ایران را نشان می‌دهد.

قانع شدن نمایندگان سئوال کننده از وزیر اطلاعات

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، جواد کریمی قدوسی به نمایندگی از 37 نفر از نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد.
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه 15 مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان سوال از وزیر اطلاعات پس از استماع توضیحات محمود علوی وزیر اطلاعات از پاسخ‌های وی قانع شد.

در این نشست سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح سوال ملی مشترک 37 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از علوی وزیر اطلاعات درخصوص تدابیر این وزارتخانه برای حفاظت از فرزندان ملت ایران و مقابله با تاثیرگذاری افرادی که در گذشته سوابق روشنی در تمهیدات امنیت ملی داشته‌اند، گفت: دو مورد سوال مشترک مجزا به ترتیب با امضای 37 نفر و دو نفر از نمایندگان (جواد کریمی قدوسی و حمید رسایی) از سید محمود علوی وزیر اطلاعات برای بررسی به این کمیسیون ارجاع شده بود که در جلسه روز سه‌شنبه 16 اردیبهشت و همچنین 24 تیر سال جاری مورد بررسی قرار گرفت و کریمی قدوسی به نمایندگی از سوی نمایندگان سوال‌کننده در نشست کمیسیون حاضر شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای سوالات کریمی قدوسی از وزیر اطلاعات افزود: کریمی قدوسی در این نشست از وزیر اطلاعات پرسید که با توجه به وظایف خطیر وزارت اطلاعات چرا پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از گروگانگیری اتباع ایرانی در مرزهای شرقی کشور و تداوم شرارت‌های گروه‌های فعال در مناطق یادشده به عمل نمی‌آید؟، علت عدم حساسیت وزیر در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی که در گذشته مشکلات و هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرده‌اند، چیست؟ چرا وزارت اطلاعات اقدام موثری در جلوگیری از به‌کارگیری افراد فعال در فتنه‌های گذشته در مشاغل مهم و حساس به‌عمل نمی‌آورد؟

وی ادامه داد: کریمی قدوسی در نشست مذکور گفت که امنیت ملی مورد تهدید، تضعیف و بی‌مهری واقع شده است و خطاب به علوی تاکید کرد که شما به‌عنوان وزیر اطلاعات دولت جمهوری اسلامی و عضو شورای عالی امنیت ملی از اشراف لازم و مسئولیت در این حوزه نیز برخوردارید، لذا لازم است به دغدغه‌های ملت انقلابی که صاحبان اصلی این انقلاب هستند، پاسخ دهید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این نشست سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پاسخ به مباحث مطروحه و با اشاره به این نکته که وزارت اطلاعات در زمینه آنچه مطرح شد مسئولیتی ندارد، اعلام کرد که وزارت اطلاعات در چارچوب وظایف محوله به بهترین نحو انجام وظیفه نموده است. در نهایت کریمی قدوسی از پاسخ وزیر اطلاعات قانع نشد و کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داد.

/2727

کد N531998

وبگردی