آفتاب

جان کری در کنفرانس بازسازی غزه در قاهره شرکت می‌کند

جان کری در کنفرانس بازسازی غزه در قاهره شرکت می‌کند

یکی از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس بازسازی غزه که طی جنگ 50 روزه رژیم صهیونیستی ویران شده است، شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در کنفرانس قاهره که موضوع آن بازسازی غزه است، شرکت می‌کند و این کنفرانس برای 12 اکتبر( 20 مهر) تعیین شده است.

دولت فلسطین پنجشنبه هفته پیش طرح 76 صفحه‌ای از بازسازی غزه را منتشر کرده و اعلام کردند که چهار میلیارد دلار برای بازسازی مناطق تخریب شده لازم است و باید محل سکونتی برای 100 هزار آواره ساخت.

عملیات جنگی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه موجب کشته شدن حدود 2200 غیرنظامی فلسطینی و زخمی شدن بیش از 10 هزار تن شد.

در گزارش دولت فلسطین آمده است که چهار میلیارد دلار برای "هزینه‌های مستقیم" بازسازی مناطق تحت محاصره لازم است که شامل 9/1 میلیارد دلار هزینه بازسازی زیرساخت‌ها و 2/1 میلیارد دلار برای به کار انداختن فعالیت‌های اقتصادی می‌شود. اولویت طرح نیز با انتقال ضایعات ساختمانی و جابه‌جایی مهمات منفجر نشده است.

همچنین بازسازی نیروگاه برق غزه و ارتقای وضعیت اب آشامیدنی، بهداشت و آموزش در دستور کار قرار دارد، آمریکا که از حامیان سرسخت اسرائیل است، ماه گذشته 71 میلیون دلار دیگر کمک فوری به غزه اختصاص داد.

هم‌اکنون بیش از 580 هزار تن از فلسطینیان در ساختمان‌های سازمان ملل مستقر هستند. این کمک جدید، مجموع کمک‌های آمریکا به فلسطین را از زمان آغاز جنگ 50 روز به 118 میلیون دلار می‌رساند.

انتهای پیام

کد N531942

وبگردی