آفتاب

جایزه «چارلی‌ چاپلین» به برنده «امی» رسید

جایزه «چارلی‌ چاپلین» به برنده «امی» رسید

«جولیا لوییس دریفوس» به پاس فعالیت‌های خود در حوزه کمدی از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) شایسته دریافت جایزه «چارلی‌ چاپلین» شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جایزه «چارلی‌ چاپلین» که دستاوردهای کمدی یک هنرمند را مورد تقدیر قرار می‌دهد، در این دوره از جوایز بفتا به جولیا لوییس دریفوس بازیگر برنده پنج جایزه «امی» اعطا می‌شود.

دو تن از داوران جوایز بفتا، فعالیت‌های دریفوس طی 20 ساله گذشته را بدون جایگزین و وی را پیرو سبک کمیک «لوسیل بال» دانستند. امسال برای دومین مرتبه «راب برایدن» مراسم اعطای بفتا را میزبانی می‌کند. «رابرت داونی جونیور»، «مایک لی»، «اما واتسون»، «مارک روفالو» و «جودی دنچ» از بازیگران سرشناسی هستند که در بخش‌های دیگر این جوایز مهم هنری نامزد شده‌اند.

داونی جونیور جایزه دستاورد سینمایی «استنلی کوبریک» را که پیش از این به «دنیل دی-لوییس» و «جورج کلونی» اعطا شده،به خانه خواهد برد.جودی دنچ به پاس فعالیت‌های بین‌المللی خود در عرصه سینما جایزه «آلبرت آر. بروکلی» را دریافت خواهد کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، واتسون دنیای «هری پاتر» هم جایزه بازیگر سال بریتانیا را در مراسم «بفتا»ی لس‌آنجلس از آن خود می‌کند.این عنوان پیش از این به «هلنا بنهم کارتر» بازیگر معروف و همسر «تیم برتون» تعلق گرفته است.جایزه تقدیر از فعالیت‌های انسان‌دوستانه بفتا نیز به «مارک روفالو» ستاره «هالک» اعطا می‌شود.

فیلم‌های واجد شرایط برای حضور در جوایز بفتا 2015 باید تا روز هجدهم دسامبر برای رأی‌دهندگان نمایش یابند و روز دوشنبه پنجم ژانویه دور اول رأی‌گیری به پایان خواهد رسید که همراه با اعلام نامزدهای اولیه کسب جوایز بفتا در روز نهم ژانویه و آغاز رأی‌گیری نهایی خواهد بود که تا چهارم فوریه ادامه خواهد داشت. ششم فوریه نیز به عنوان آخرین مهلت زمانی برای نمایش عمومی فیلم‌های واجد شرایط است.

سال گذشته و در جوایز بفتا 2014 فیلم «دوازده سال بردگی» ساخته «استیو مک‌کوئین» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم انگلیسی شد، اما فیلم «جاذبه» ساخته «آلفونسو کوارن» با کسب شش جایزه از جمله جایزه بهترین کارگردانی پیشتاز این دوره از جوایز سینمایی بفتا بود.

انتهای پیام

کد N531937

وبگردی