آفتاب

رئیس سابق ارتش انگلیس: حمله هوایی علیه داعش کافی نیست؛ نیروی زمینی باید اعزام شود

رئیس سابق ارتش انگلیس: حمله هوایی علیه داعش کافی نیست؛ نیروی زمینی باید اعزام شود

رئیس سابق نیروهای مسلح انگلیس هشدار داد، حملات هوایی ائتلاف به تنهایی برای عقب راندن و شکست داعش کافی نیست، نیروهای زمینی غرب باید برای جلوگیری از پیشرفت داعش در عراق مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال لرد دیوید ریچاردز، رئیس سابق نیروهای مسلح انگلیس در مصاحبه با بی‌بی سی گفت: سیاستمداران حجم انبوه وظایفی را که باید انجام دهند، درک نمی‌کنند. انگلیس باید هزاران سرباز دیگر برای مقابله با داعش اعزام کند. نظر من این است که ما باید یک گام به عقب برداریم و سایز ارتش خودمان را بار دیگر افزایش دهیم.

نیروهای مسلح انگلیس به دلیل کاهش بودجه باید تا سال 2020 تعداد سربازان خود را از 102 هزار 250 به 82 هزار تن برساند.

ریچاردز گفت: حملات هوایی به تنهایی نمی‌تواند در کارزاری این چنینی پیروز شود. این در واقع یک عملیات ضد تروریستی نیست. این یک دشمن متعارف است که خودروی زرهی، تانک و مهمات دارد و کاملا ثروتمند است و اراضی را تحت کنترل دارد و به مبارزاتش ادامه می‌دهد. بنابراین شما باید به آن به چشم یک کارزار نظامی متعارف نگاه کنید.

یکی از سخنگوهای نیروهای کرد نیز در مصاحبه با گاردین، سخنان این ژنرال را تکرار کرد و گفت: حملات هوایی به تنهایی برای شکست داعش در کوبانی کافی نیست. آن‌ها از سه طرف شهر را محاصره کرده‌اند و جنگنده‌ها نمی‌توانند همه‌ی تروریست ها را هدف قرار دهند.

رئیس سابق نیروهای مسلح انگلیس در ادامه تاکید کرد که دستگیری و یا کشتن "جان جهادی" که به عنوان جلاد داعش سرگروگان‌های غربی را از بدن جدا می‌کند، دشوار است.

انتهای پیام

کد N531923

وبگردی