آفتاب

استقبال تشکیلات خودگردان از موضع‌گیری فرانسه و سوئد در حمایت از فلسطینی‌ها

استقبال تشکیلات خودگردان از موضع‌گیری فرانسه و سوئد در حمایت از فلسطینی‌ها

سخنگوی محمود عباس اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از اظهارات مقامات فرانسه و سوئد درخصوص به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین استقبال می‌کند و آن را اقدامی مهم و شجاعانه برای برقراری صلح می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "نبیل ابو ردینه"، سخنگوی ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: این موضع‌گیری سوئد و فرانسه بسیار با اهمیت بوده و در راستای خدمت به روند صلح است.

ابو ردینه افزود: توجه کشورهای اروپایی و جهان به ویژه اظهارات اخیر مقامات فرانسه و سوئد درباره ضرورت به رسمیت شناختن کشور فلسطین بر پایه قوانین بین‌المللی، بسیار با اهمیت و اقدامی شجاعانه است.

وی تصریح کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مسئولان فلسطینی از این موضع‌گیری فرانسه و سوئد و به طور کلی کشورهای اروپایی استقبال کرده و از آنها قدردان هستند.

وی ادامه داد: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی راه درستی برای برقراری امنیت و آرامش در تمام منطقه است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: ما تمامی کشورهای جهان را به اتخاذ چنین موضع‌گیری‌های شجاعانه‌ای تشویق می‌کنیم.

وی در پایان با اظهار تعجب از کشورهایی که همچنان برخلاف روند صلح عمل می‌کنند، گفت: این کشورها برخلاف روند موفقیت‌آمیز و دائمی صلح که باعث بازگشت امنیت و آرامش به این منطقه آشفته و ملتهب می‌شود، حرکت می‌کنند.

استفان لاف ون، نخست‌وزیر سوئد روز جمعه گذشته در سخنرانی مراسم انتصابش در پارلمان اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و این اقدام در چارچوب احترام به خواسته‌های قانونی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در مورد حقوق امنیتی و تعیین سرنوشت‌شان است.

وی بدون اینکه تاریخ مشخصی را اعلام کند، ادامه داد: بر این اساس سوئد کشور فلسطین را به زودی به رسمیت خواهد شناخت.

کشور فرانسه نیز بر ضرورت ادامه مذاکرات جهت تشکیل دو کشور تاکید و اعلام کرد: به‌زودی کشور فلسطین به رسمیت شناخته خواهد شد.

این در حالی است که دولت آمریکا هرگونه به رسمیت شناختن فلسطین را زودهنگام توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N531922

وبگردی