آفتاب

کشتی‌ مصری حامل سلاح در لیبی پهلو گرفت

کشتی‌ مصری حامل سلاح در لیبی پهلو گرفت

ایسنا نوشت:

منابع محلی شهر طبرق واقع در شرق لیبی اعلام کردند که یک کشتی حامل سلاح و تجهیزات نظامی از یکی از بندرگاه‌های مصر در بندر طبرق پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، منابع اعلام کردند که کشتی حامل سلاح از مصر در بندر طبرق در لیبی لنگر انداخت و محموله آن به یکی از پادگان‌های وابسته به نیروهای خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی در شرق این کشور منتقل شد.

منابع اعلام کردند که این کشتی سه روز پیش در پایگاه‌ هوایی طبرق لنگر انداخت که در این پایگاه هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای خلیفه حفتر برای بمباران مناطق شرق لیبی وجود دارند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که این کشتی حامل سلاح، مهمات، خودروهای نظامی و زرهی بوده و در این بندر تخلیه شده است.

این خبرنگار گزارش داد که همکاری نظامی دو دولت طبرق و قاهره علنی شده است چراکه مقامات نظامی دو دولت چندین ملاقات با یکدیگر داشته‌اند.

گفته شده است که عبدالزراق ناظوری، رئیس ستاد مشترک ارتش در دولت طبرق سه بار به قاهره سفر کرده و با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش مصر دیدار کرده است.

ناظوری، یکی از مهره‌های اصلی سرلشکر خلیفه حفتر به شمار می‌رود که قبل از انتخاب وی در دولت عبدالله ثنی یکی از فرماندهان برجسته عملیات کرامت به رهبری خلیفه حفتر بود.

پیشتر سند فاش شده نشان داده بود که توافقنامه نظامی میان دو دولت مصر و وزارت دفاع در دولت طبرق با هدف حمایت از عملیات خلیفه حفتر علیه شورای انقلابیون بنغازی و نیروهای فجر لیبی امضا شده بود.

این توافقنامه به طرفین اجازه داده است که دو طرف به منظور اهداف نظامی از حریم هوایی یکدیگر استفاده کنند.

دولت عمر الحاسی که از سوی کنگره ملی لیبی (پارلمان سابق) این کشور تشکیل شده درحالی که این کنگره مدت فعالیتش به پایان رسیده است این توافقنامه را نقض آشکار حاکمیت کشور لیبی قلمداد کرده بود.

5252

کد N531890

وبگردی