آفتاب
مخالفان دوفوریت طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس؛

موسوی لارگانی: مافیا و دلالان آماده‌اند تا سهام عدالت آزاد شود

موسوی لارگانی: مافیا و دلالان آماده‌اند تا سهام عدالت آزاد شود

ظاهر طرح آزادسازی سهام عدالت شاید به نفع محرومان باشد اما در واقع این طرح به نفع سرمایه گذاران است و در صورت تصویب این طرح کاری که قرار بود به عنوان کمک برای محرومان جامعه انجام گیرد از هدف تعیین شده دور می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه با تصویب دو فوریت طرح آزاد‌سازی سهام عدالت در بورس، سرمایه‌داران را سرمایه‌دارتر و بیچارگان را بیچاره‌تر می‌کنیم، با طرح دو فوریتی آزادسازی سهام عدالت مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید ناصر موسوی لارگانی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه سهام عدالت امیدی برای مستضعفان و بیچارگان بود تا بتوانند با سود این سهام گوشه‌ای از مشکلات خود را برطرف کنند، گفت: با تصویب این دو فوریت سرمایه داران را سرمایه دارتر و بیچارگان را بیچاره تر می‌کنیم. مجتمع فولاد مبارکه ومخابرات که سوددهی قابل توجهی دارند از سهام عدالت سهم دارند و باید در مورد رای دادن به این طرح دقت کنیم چرا که در آینده توپ را به میدان مجلس می‌اندازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مافیا و دلالان آماده‌اند تا سهام عدالت آزاد شود و با توجه به اینکه در این شرایط فروشندگان این سهام زیاد می‌شود با قیمت بسیار نازلی آن را خریداری کنند بنابراین چیزی دست مردم را نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از سهام عدالت متعلق به مخابرات است، افزود: ظاهر طرح آزادسازی سهام عدالت شاید به نفع محرومان باشد اما در واقع این طرح به نفع سرمایه گذاران است و در صورت تصویب این طرح کاری که قرار بود به عنوان کمک برای محرومان جامعه انجام گیرد از هدف تعیین شده دور می‌شود.

ایرج عبدی نیز به عنوان مخالف دیگر دو فوریت طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس، گفت: حل مشکل مسکن مهر اقشار محروم جامعه دغدغه ای به جاست اما دولت و مجلس باید تدبیری دیگر برای حل این مشکل بیندیشند چرا که با تصویب دو فوریت طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس نمی‌توان کار دقیق و علمی برای این کار انجام داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: آزادسازی سهام عدالت دارای تاثیر چند وجهی بر اقتصاد، بازار بورس و تورم است بنابراین بررسی این طرح با قید دو فوریت صحیح نیست.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تعطیلات مجلس شورای اسلامی در راه است و نمایندگان باید به حوزه‌های انتخابیه سرکشی کنند امکان کار کارشناسی در رابطه با دو فوریت طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد کرد به منظور انجام اقدامی به نفع محرومان به صورت متقن و علمی طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس با قید یک فوریت تصویب شود

کد N531861

وبگردی