آفتاب

اوضاع منطقه محور گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

اوضاع منطقه محور گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که کشورهای این شورا تمایل دارند روابط تاریخی خود را با آمریکا تقویت بخشیده و به تلاش‌های خود برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابه الاهرام، دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به تلاش خود برای حفظ امنیت و ثبات منطقه ادامه می‌دهند.

وی از سطح همکاری و هماهنگی مشترک میان شورای همکاری خلیج فارس با آمریکا در هر آنچه که امنیت، ثبات و شکوفایی را برای منطقه به ارمغان می‌آورد، اظهار خرسندی کرد.

در همین راستا، کری از روابط کشورهای عضو این شورا با آمریکا اظهار خرسندی کرد و از نقش حیاتی و کارآمد این کشورها در ائتلاف علیه داعش در عراق و سوریه قدردانی کرد.

کری از تلاش‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تندرو در منطقه قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین روابط همکاری و دوستی میان کشورهای شورای همکاری با آمریکا و راه‌های گسترش تقویت این روابط در عرصه‌های مختلف و همچنین اوضاع منطقه و آخرین تحولات یمن مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N531758

وبگردی