آفتاب

داوود اوغلو: اعزام نیرو به سوریه به راهبرد آمریکا وابسته است

داوود اوغلو: اعزام نیرو به سوریه به راهبرد آمریکا وابسته است

نخست‌وزیر ترکیه تأکید کرد، در صورتی که استراتژی آمریکا شامل تعقیب بشار اسد باشد، می‌توان از نیروهای زمینی در سوریه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در مصاحبه با سی‌.ان‌.ان گفت: می‌توان از نیروهای زمینی در عملیات علیه داعش به عنوان بخشی از راهبرد جامعی که نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را هدف بگیرد، استفاده کرد.

وی در گفت‌وگو با کریستین امان‌پور تأکید کرد، تنها در شرایطی می‌توان از نیروهای زمینی استفاده کرد که استراتژی آمریکا شامل هدف گرفتن بشار اسد نیز بشود.

داوود اوغلو همچنین عنوان داشت که ترکیه تنها در شرایطی به ائتلاف ضدداعش می‌پیوندد که منطقه پرواز ممنوع و پناهگاه امن در داخل سوریه ایجاد شود.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین مدعی شد که باقی ماندن اسد در قدرت تنها به رشد داعش کمک می‌کند.

امان‌پور گفت: نخست‌وزیر ترکیه به من گفت که آنها تلاش می‌کنند از طریق کمک‌های بشردوستانه به مردم کوبانی (عین‌العرب) کمک کنند اما این تنها در صورتی است که جلوی فعالیت اسد گرفته شود؛ چرا که در غیر این صورت شهرهای بیشتری سقوط می‌کند و این موجب رشد داعش می‌شود.

وی همچنین درباره اظهارات اخیر جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را که ترکیه را به کمک به تروریست‌ها علیه اسد متهم کرده بود، گفت: ترکیه خواستار همدلی و بی‌طرفی است. آمریکا مرز مشترک با مکزیک دارد و در دو طرف مرز، دو کشور وجود دارند. آیا کنترل کل مرز آسان است؟ حدود 6/1 میلیون نفر به سمت مرزها می‌آیند. شما می‌توانید تصور کنید که ما با چه نوع خطرات و چالش‌هایی روبرو هستیم.

انتهای پیام

کد N531732

وبگردی