آفتاب

شلیک هشدار متقابل کشتی‌های گشت‌زنی کره‌شمالی و جنوبی

شلیک هشدار متقابل کشتی‌های گشت‌زنی کره‌شمالی و جنوبی

وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد، کشتی‌های گشت‌زنی کره‌شمالی و جنوبی امروز (سه‌شنبه) در نزدیکی مرز مورد مناقشه در دریای زرد، اقدام به شلیک هشدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حادثه پس از افزایش امیدواری‌ها درباره امکان برقراری مجدد ارتباط سودمند در روابط تیره و تار بین دو کره که در پی سفر هیات نمایندگان ارشد کره‌شمالی به کره‌جنوبی به وجود آمده بود، رخ داد.

وزارت دفاع کره‌جنوبی درباره این حادثه اعلام کرد، کشتی گشت‌زنی کره‌جنوبی پس از اینکه کشتی کره‌شمالی یک مایل از مرز آبی این کشور گذشت و وارد آب‌های کره‌جنوبی شد، اقدام به شلیک هشدار نمود.

یکی از سخنگویان این وزارتخانه افزود: کشتی گشت‌زنی کره‌شمالی به جای اینکه سریعا به مرز خود بازگردد، شروع به تیراندازی کرد و نیروهای ما پاسخ این تیراندازی را دادند.

وی در ادامه گفت: در این تیراندازی‌ها نیروهای کره‌جنوبی، این کشتی را هدف نگرفته بودند و به همین دلیل هیچ خسارتی به این کشتی وارد نشد.

کشتی گشتزنی کره‌جنوبی مجموعاً حدود 90 تیر شلیک کرده است.

این اتفاق ساعت 9:50 صبح (به وقت محلی) و در نزدیکی مرز کره‌جنوبی در نزدیکی جزیره یئونپیونگ رخ داده و کشتی گشتزنی کره‌شمالی پس از 10 دقیقه به آب‌های خود بازگشت.

سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی درباره تصمیم این نهاد برای اقدامات آتی اظهار کرد: ما اکنون بر فعالیت نیروهای کره‌شمالی نظارت می‌کنیم و هوشیاری خود را در برابر هرگونه اقدام تحریک‌آمیز افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام

کد N531580

وبگردی