آفتاب

سناتور آمریکایی: کنگره باید به سرعت تهدیدات تروریستی را بررسی کند

سناتور آمریکایی: کنگره باید به سرعت تهدیدات تروریستی را بررسی کند

یکی از سناتورهای آمریکا تاکید کرد که کنگره باید به سرعت درباره تهدیدات تروریستی وارد بحث و رایزنی شود و استفاده از نیرو برای مقابله با گروه تروریستی داعش را تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور "باب کیسی" گفت: این به نفع آمریکا است که اعضای کنگره حدود دو هفته زمان بگذارند و درباره اعطای مجوز استفاده از نیرو برای مقابله با گروه داعش گفت‌وگو کنند.

این دموکرات ایالت پنسیلوانیا تاکید کرد: همانطور که اعضای کنگره می‌دانند باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اختیار حقوقی برای افزایش بمباران هوایی علیه این گروه تروریستی را دارد و این به نفع کشور است و ما باید درباره این موضوع به بحث بنشینیم و به این راهبرد کمک کنیم. قطعا این اقدامات باید پیش از انتخابات میان دوره‌ای چهارم نوامبر انجام شود اما با شرایط کنونی ممکن است به بعد از انتخابات سنا و کنگره موکول شود.

وی همچنین از رسانه‌ها درخواست کرد تا ارزیابی روزانه استراتژی اوباما را برای چند ماه متوقف کنند تا تصویر روشنی از تاثیر حملات تحت هدایت آمریکا علیه داعش به دست آید.

سناتور کیسی که شش سال در کمیته روابط خارجی کار کرده و هم اکنون عضو کارگروه امنیت ملی است، گفت که دولت آمریکا باید این کشور را برای کمپین مبارزه با تروریسم که ممکن است چندین سال طول بکشد، آماده کند.

این سناتور دموکرات تاکید کرد: گمان می‌کنم ما نباید تنها آن را بگوییم بلکه باید یک استراتژی داشته باشیم تا بیانگر آن باشد. این مقام تاکید کرد که مقابله آمریکا با القاعده ثابت کرده است که مبارزه کارآمد با تروریسم زمان می‌برد اما سرانجام به بار می‌نشیند.

وی گفت که احتمالا در نشست آتی کنگره بر روی اعزام نیروهای زمینی آمریکا برای مقابله با داعش بحث خواهد شد و وی از مخالفان این طرح است.

انتهای پیام

کد N531527

وبگردی