آفتاب
اخبار فلسطین/

یورش صهیونیستها به بیت لحم/همسویی اردنی ها با فلسطینی ها

یورش صهیونیستها به بیت لحم/همسویی اردنی ها با فلسطینی ها

یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینی ها در بیت لحم، درخواست اتحادیه اروپا از تل آویو درباره شهرک سازی در بیت المقدس شرقی و اقدام فعالان اردنی در همسویی با فلسطینی و علیه رژیم صهیونیستی از مهمترین اخبار این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع فلسطینی از زخمی شدن سه فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به آنها در "تقوع" در شرق بیت لحم خبر دادند. به گفته منابع فلسطینی نظامیان صهیونیستی از گاز اشک آور، بمبهای صوتی و گلوله های پلاستیکی علیه فلسطینی استفاده کردند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای خواستار لغو طرح شهرک سازی جدید صهیونیستها در بیت المقدس شرقی شد.

در همین حال روزنامه صهیونیستی معاریو از تعهد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به رژیم صهیونیستی برای خنثی کردن طرح کشور فلسطین در شورای امنیت در سال آینده خبر داد.

از سوی دیگر صدها اردنی در نامه ای الکترونیکی از حکومتشان درخواست کردند تا واردات گاز طبیعی از اسرائیل را متوقف کند و به حکومت هشدار دادند که این امر باعث تهدید امنیت و استقلال اردن می شود.

این نامه که تاکنون به امضای 1900 اردنی رسیده است ارتباط منابع کلی و جزئی انرژی اردن با رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی برای ملتهای منطقه دانسته و تاکید کرده است که نباید قرارداد خرید گاز  پنهانی بسته شود.

در ادامه این نامه خطاب به عبدالله النسور نخست وزیر اردن، آمده است "از حکومت کشورمان می خواهیم تا حامی امنیت اردن و مالک شرکت برق ملی باشد و از خرید گاز پنهانی اسرائیل دست بکشد و به صورت مستقیم در مقابل خرید گاز از این رژیم بایستد. ما حاضریم بهای این عدم خرید را بپردازیم هرچند که بهای این بسیار کمتر از بهای ارتباط امنیت اقتصادی و سیاسی کشورمان با رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد بود."

کد N531115

وبگردی