آفتاب

خبر جدید همسر نادر ابراهیمی درباره آثار این نویسنده

خبر جدید همسر نادر ابراهیمی درباره آثار این نویسنده

مجموعه «داستان های انقلاب برای کودک و نوجوان» نادر ابراهیمی در 5 جلد و توسط انتشارات سوره مهر با طرح جلدی تازه و به صورت مصور منتشر شد.

فرزانه منصوری همسر زنده یاد نادر ابراهیمی نویسنده پیشكسوت كشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری ضمن اشاره به چاپ مجموعه 5 جلدی كتاب های انقلاب این نویسنده توسط انتشارات سوره مهر، اظهار كرد: این كتاب ها را همسرم در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و در خلال مبارزات آن زمان مردم بر علیه رژیم گذشته می نوشت.

وی ادامه داد: نادر در روزهای انقلاب كتاب ها را حتی با دستخط خود می نوشت و به انتشارات تحویل می داد تا با سرعت بیشتری به دست مخاطب برسند و  یك نسخه از داستان های دست نویس ایشان را در خانه موجود داریم.

منصوری با بیان این كه مجموعه 5 جلدی قصه های انقلاب برای بچه ها و نوجوان ها نخستین بار در سال 57 منتشر شد، عنوان كرد: در طی سال های نویسندگی نادر ابراهیمی نظام گذشته بارها جلوی انتشار كتاب هایش را گرفت و بارها ممنوع القلم شد. البته برای این مجموعه كتاب، به دلیل آن كه در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات آن دوران به نگارش درآمد و در آن دوران بسیاری از ادارات دولتی تعطیل و در حال اعتصاب بودند مشكلی برای همسرم به وجود نیامد.

همسر زنده یاد نادر ابراهیمی خاطرنشان كرد: البته این مجموعه 5 جلدی در ابتدا 6 جلد بود كه یكی از مجلدها در چاپ های بعدی حذف شد. عنوان جلد حذف شده "برادر من، مجاهد- برادر من، فدایی" بود. می دانید كه در زمان پیروزی انقلاب، همه سازمان ها و نهادهای مبارز زیر پرچم رهبری امام خمینی (ره) درآمدند و این وحدت در برهه كوتاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. نادر نیز به همین دلیل در داستان خود از وحدت بین گروه های مختلف جامعه سخن گفته است.

وی گفت: برای احیای كتاب ها 4 سال قبل خدمت آقای هدایت الله بهبودی مدیر دفتر ادبیات انقلاب حوزه هنری رفتم و امروز بالاخره كتاب ها با طرح جلدی تازه و به صورت مصور منتشر شدند. این كتاب ها برای نوجوانان نسل چهارم بسیار مفید است و پدر و مادرها می توانند با تهیه این آثار به فرزندان خود بگویند جوان ها در سال های انقلاب اسلامی چه كردند و چگونه با ظلم و ستم مبارزه كردند.

«نیروی هوایی»، «پدر چرا توی خانه مانده است»، «برادرت را صدا كن»، «جای او خالی»، «سحرگاهان همافران اعدام می‌شوند» پنج عنوان كتاب داستان نادر ابراهیمی هستند كه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

 از نادر  ابراهیمی مجموعه دو جلدی «سه دیدار با مردی كه از فراسوی باور ما می‌آید» روایت داستانی درباره امام راحل  که از سوی سوره مهر منتشر شده، تاكنون به چاپ هشتم رسیده است.

5757

کد N530969

وبگردی