آفتاب
سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد

بازداشت 2 نفر در رابطه با خروج اسناد تاریخی/فردی اعتصاب غذا نکرده است

بازداشت 2 نفر در رابطه با خروج اسناد تاریخی/فردی اعتصاب غذا نکرده است

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: در رابطه با خروج اسناد تاریخی دو نفر در بازداشت هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درباره وضعیت پرونده افرادی که در زمینه خروج اسناد تاریخی از کشور دستگیر شده‌اند، گفت: متاسفأنه بی بی سی و کسانی که وابسته هستند تلاش می‌کنند اقدام به جاسوسی کنند یا به اسنادی دسترسی پیدا کننند.

وی گفت: در این زمینه دو نفر بازداشت هستند و افرادی دیگر تحت تعقیب قرار دارند.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: طبیعی است به این اقدامات اکتفا نمی‌شود و این حق برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که موضوع را از لحاظ بین المللی پیگیری کند.

خبرنگاری درباره وضعیت پرونده غنچه قوامی و موضوع اعتصاب غذای او پرسید که محسنی اژه‌ای در این باره گفت: من درباره شخص ایشان سوال نکردم ولی امروز که پرسیدم گفتند در حال حاضر هیچ مورد اعتصاب غذایی نداریم.

وی گفت: پرونده مذکور نیز در حال رسیدگی است و از بیان جزئیات آن معذورم.

خبرنگاری از صحت و سقم وجود بیش از 400 ایرانی در زندان های ترکمنستان و همچنین اقدامات قوه قضاییه در این باره سوال کرد که محسنی اژه‌ای گفت: من از تعداد زندانیان اطلاعی ندارم ولی متولی اصلی در این زمینه وزارت خارجه است و روابط بین الملل قوه قضاییه نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت و سازهای انجام شده در شهرک زیتون و توجه نکردن دادگاه به رای دیوان عدالت اداری در این زمینه گفت: دادگاه حتماً به رای دیوان عدالت اداری توجه می‌کند منتهی باید مورد را دید و به صورت مصداقی درباره آن صحبت کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تشکیل کارگروهی در شورای فناوری اطلاعات موازی کاری با شورای عالی فضای مجازی نخواهد بود؟ گفت: ممکن است در برخی موارد تعارضی باشد ولی اگر شورای عالی فضای مجازی حکمی داشته باشد نظر این شورا حاکم است.

خبرنگاری پرسید آیا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستوری مبنی بر تعقیب قضایی دو خبرنگار را به قوه قضاییه داده است؟ محسنی اژه‌ای گفت: دستور که نمی تواند باشد، ممکن است شکایت شده باشد.

ادامه دارد ...

کد N530903

وبگردی