آفتاب

این که برای رسیدگی به پرونده مرتضوی اراده‌ای وجود ندارد، صحیح نیست

این که برای رسیدگی به پرونده مرتضوی اراده‌ای وجود ندارد، صحیح نیست

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: برای رسیدگی به پرونده دادستان سابق تهران از سوی قوه قضاییه اراده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف باشگاه راه‌آهن که جزء اموال بابک زنجانی است، گفت: هنوز تعیین تکلیف نهایی در رابطه با این موضوع صورت نگرفته است؛ زیرا توافق اولیه‌ای نسبت به قیمت آن به وجود آمده بود که بعدها نسبت به قیمت اختلاف به وجود آمد.

خبرنگاری با اشاره به انتشار خبری درباره آزادی یکی دیگر از خبرنگاران واشنگتن پست خواستار پاسخ سخنگوی دستگاه قضا شد که وی گفت: در رابطه با خبر آزادی که شما می‌گویید اطلاعی ندارم اما از همان مجموعه‌ای که در روزهای اول بازداشت شدند ابتدا یک نفر و مدتی بعد نفر دیگری آزاد شد. همچنین در رابطه با این پرونده هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آخرین جزییات در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی را توضیح دهید گفت: این پرونده متهمان بسیاری داشته که برای تعدادی از آن‌ها حکم صادر شد که حکم آن‌ها اجرا و تعدادی دیگر در مرحله اجرای حکم قرار دارند. همچنین تعدادی از متهمین به حکم خود اعتراض کردند و تعدادی دیگر برای آن‌ها جزای نقدی درنظر گرفته شد که در حال بررسی است.

خبرنگاری با اشاره به پرونده دادستان سابق تهران گفت که این فرد در صحبت‌های اخیر خود مدعی شده که هیچ گونه خطایی مرتکب نشده آیا تاخیری که در روند رسیدگی به پرونده او به وجود آمده باعث پیش آمدن چنین حرف‌هایی نمی‌شود و اینکه پرونده این فرد چه زمانی به سرانجام می‌رسد؟

سخنگوی دستگاه قضا گفت: بله تاخیر در رسیدگی سبب به وجود آمدن اینگونه حرف ها می‌شود، اما برای رسیدگی به این پرونده اینکه گفته شود اراده‌ای وجود ندارد درست نیست ؛ زیرا برای رسیدگی به این پرونده اراده وجود دارد. برای بخشی از این پرونده حکم صادر شده و در مرحله دیوان عالی کشور است و بخش دیگر این پرونده نیز در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: اینکه متهم در رابطه با اقدامات خود حرفی بزند موضوع طبیعی است زیرا هیچ گاه نمی‌گوید که من گناهکارم.

ادامه دارد...

کد N530885

وبگردی