آفتاب

هشدار دو پهلوی ژاپن نسبت به اعتراضات هنگ کنگ

هشدار دو پهلوی ژاپن نسبت به اعتراضات هنگ کنگ

مجله دیپلمات امروز (دوشنبه) گزارش داد، توکیو به هشدارهای خود نسبت به اعتراضات هنگ کنگ در بیانیه‌هایش ادامه می‌دهد چرا که در تلاش است تا موضع بی طرفی میان پکن و هنگ کنگ اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجله دیپلمات گزارش داد، ژاپن از انتشار هرگونه بیانیه‌ای که باعث خدشه‌دار کردن روابط اقتصادی بهبود یافته‌اش با چین و یا همکاری‌اش با هنگ کنگ شود، اجتناب می‌کند. روابط اقتصادی ژاپن با چین به طور بالقوه در نوامبر سال جاری میلادی از طریق نشستی بهبود یافته و از طرف دیگر نیز هنگ کنگ سومین شریک تجاری بزرگ ژاپن محسوب می‌شود.

مجله دیپلمات افزود، ژاپن سکوت یک هفته خود نسبت به اعتراضات هنگ کنگ را شکسته و یوشیهید سوگا، سروزیر کابینه‌ای کشور گفت: ژاپن به شدت امیدوار است تا سیستم آزاد و باز هنگ کنگ تحت اصول "یک کشور و دو سیستم" حفظ شود.

این در حالی است که طبق گزارش این مجله، ژاپن از اظهارنظرات بیشتر درباره این موضع اجتناب کرد چرا که می‌ترسد روابطش با چین را به خطر بیندازد.

برخی مقامات ژاپن گفتند: ما نباید حرفی بیشتر از آنچه که به صورت رسمی بیان شده، مطرح کنیم. این اقدام بهتر و عاقلانه‌تر است.

مجله دیپلمات در این گزارش گفت، با وجود این حقیقت که 1200 شرکت تجازی ژاپنی در هنگ کنگ مشغول فعالیت هستند و به عنوان بزرگترین وارد کننده محصولات کشاورزی ژاپن عمل می‌کنند اما پکن تمایل دارد تا روابطش با چین را تعمیق بخشد.

انتهای پیام

کد N530773

وبگردی