آفتاب
معاون مطبوعاتی ارشاد اعلام کرد؛

نظر رئیس جمهور درباره شیوه حل مسائل صنفی روزنامه‌نگاران

نظر رئیس جمهور درباره شیوه حل مسائل صنفی روزنامه‌نگاران

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر چه رئیس جمهور اعلام کرده است که دولت در حال تدوین لایحه ای برای ساماندهی مسائل صنفی رسانه ها است، گفت: اما آقای روحانی تاکید دارند که چنین لایحه ای باید توسط خود صنف رسانه تهیه و تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه 14 مهر و در نشست نقد و بررسی پیش نویس لایحه سازمان نظام رسانه ای که در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار می شد، در سخنان کوتاهی با قدردانی از صاحب نظران، حقوق دانان، روزنامه نگاران و رسانه های مختلف که در مدت اخیر به انعکاس نظرات مختلف پیرامون این متن پرداخته اند، گفت: این مساله به دلیل اهمیت و خطیر بودن آن حتما باید با نظر همه ذینفعان مشترک، به ویژه روزنامه نگاران، اساتید ارتباطات و مدیران رسانه ها، نهایی شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد: خود آقای رئیس جمهور هم اگرچه گفته اند که ما در حال تدوین لایحه ای برای ساماندهی مسائل صنفی رسانه ها هستیم، تاکید کرده اند که چنین لایحه ای باید توسط خود ذینفعان تدوین و تنظیم شود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: نفس اینکه ما به این مساله دامن می زنیم و از رسانه ها تقاضا کرده ایم و می کنیم که چنین جلساتی را برگزار کنند، از همین زاویه است و لذا اصلا نباید در تدوین چنین لایحه ای عجله کنیم.

انتظامی همچنین با اشاره به قوانین لازم برای ساماندهی وضعیت فعالیت صنفی در عرصه رسانه گفت: نکته و خطی که ما از لایحه جامع رسانه های همگانی برداشت کرده ایم و آن را دنبال می کنیم این است که این مسائل را در دو قانون مکمل هم ببینیم یکی سازمان نظام صنفی رسانه که باید واسطه و رابط بین روزنامه نگاران با یکدیگر، روزنامه نگاران با رسانه ها و روزنامه نگاران با حاکمیت قانون باشد. قانون دیگر هم باید به رسانه های همگانی بپردازد که رابطه بین این رسانه ها با شهروندان و حاکمیت است. در این قانون حقوق رسانه، حقوق حاکمیت و حقوق شهروندان را باید توأمان با هم دید.

کد N530713

وبگردی