آفتاب

آل خلیفه سالانه بیش از 250 میلیون دینار را صرف سرکوب تظاهرات مردمی می‌کند

آل خلیفه سالانه بیش از 250 میلیون دینار را صرف سرکوب تظاهرات مردمی می‌کند

یک روزنامه بحرینی در مورد هزینه "گزینه امنیتی" که مسوولان نظام آل خلیفه برای سرکوب راهپیمایی‌های مسالمت آمیز و اعتراضات مردمی در این کشور انتخاب کرده‌اند، اعلام کرد که این اقدام بیش از یک چهارم بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه المیدان چاپ بحرین نوشت: آمارها حاکی از این است که به کارگیری نیروهای ویژه در وزارت کشور برای سرکوب اعتراضات مردمی به صورت ماهانه حدود 20 میلیون دینار هزینه دارد.

این روزنامه گزارش داد که گزینه امنیتی سالانه بیش از یک چهارم میلیارد دینار هزینه بر دوش آل خلیفه می‌گذارد.

از زمان آغاز انقلاب در بحرین، نظام این کشور هزینه‌های نظامی را به میزان 110 درصد در مقایسه با آنچه که در سال 2004 بوده است،‌ افزایش داد و در سال 2013 این هزینه‌ها به میزان 26 درصد افزایش یافت تا بدین ترتیب بحرین به دلیل هزینه‌های نظامی در سطح خاورمیانه در رتبه دوم قرار بگیرد، چرا که پیش از بحرین، کشور عراق قرار دارد که به گفته موسسه پژوهش‌های بین المللی صلح استکهلم با 27 درصد در جایگاه نخست قرار دارد.

این موسسه اعلام کرده است که افزایش هزینه‌های تسلیحاتی به دلیل خریدهای اخیر سلاح‌های جدید برای سرکوب اعتراضات در این کشور بوده است و بحرین در سال 2013 هزینه‌ای به ارزش یک میلیارد و 236 هزار دلار برای قراردادهای تسلیحاتی در نظر گرفته است که این میزان از سال 2004، 110 درصد افزایش یافته است.

این هزینه‌ها به این جا ختم نمی‌شود؛ چرا که نظام بحرین از طریق یک هیات رسمی در پایان سال 2013 قرارداد تسلیحاتی جدیدی را امضا کرد که هزینه آن از 30 میلیون دینار پا فراتر گذاشت.

همچنین، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین نیز قرارداد تسلیحاتی جدیدی را با شرکت‌های انگلیسی به ارزش یک میلیارد دینار در پایان سال 2013 منعقد کرد که حصول این توافق چند ماه از طریق مذاکرات با دولت انگلیس و دیدارهای دوجانبه طول کشید.

هزینه‌های ماهانه نیروهای ویژه وزارت کشور بحرین نیز حدود 15 میلیون دینار است و سالانه این هزینه‌ها به بیش از 176 میلیون دینار می‌رسد که این هزینه بدون درنظر داشتن سایر هزینه‌های 21 هزار عضو نیروهای ویژه است.

همچنین گفته شده است که نظام نیروهایی را از اردن و پاکستان آورده و آنها را در بخش نظامی به کار گماشته است.

تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین که برای بهبود اوضاع سیاسی برگزار می‌شود، توسط نیروهای آل خلیفه به شدت سرکوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N530696

وبگردی