آفتاب
بنیامین نتانیاهو:

تل آویو و کشورهای عربی دارای منافع مشترک هستند

تل آویو و کشورهای عربی دارای منافع مشترک هستند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی ضمن تکرار ادعاهای خود درباره ایران اعلام کرد که تل آویو و کشورهای عربی دارای منافع مشترک هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با "سی.ان.ان" بر مخالفت خود با مذاکره با جنبش حماس تاکید و اعلام کرد: احیای مفهوم حاکمیت در رابطه با راه حل دودولتی یک ضرورت است و ما با باید یک راه حل امنیتی واقعی پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر منظور از حاکمیت، حاکمیت مطلق است من بر این باورم در زمینه اقتصادی این مسئله امکانپذیر نیست. نتانیاهو در ادامه بر ضرورت ادامه هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان تاکید اما اعلام کرد که این هماهنگی و همکاری ارتباطی به حاکمیت و استقلال فلسطین ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ارتباط تل آویو با کشورهای عربی گفت: من معتقدم اخیرا منافع مشترکی ایجاد شده است و تمام کشورهای عربی در حال حاضر همچون ما برنامه هسته ای ایران و افراط گرایان اهل تسنن را دو تهدید اساسی منطقه می دانند.

وی در ادامه سخنان خود در راستای فرافکنی های خود و سرپوش گذاشتن بر اقدامات تجاوزکارانه تل آویو مدعی شد: ایران برای برخورداری از سلاح هسته ای تلاش می کند اما ادعا می کند خواهان انرژی هسته ای صلح آمیز است. 17 کشور در دنیا وجود دارند از جمله کانادا، اندونزی، سوئد و مکزیک که دارای انرژی هسته ای صلح آمیز هستند، اما یک دستگاه گریز از مرکز ندارند زیرا کسی که قصد تولید بمب هسته ای داشته باشد نیاز به این دستگاه دارد.

کد N530693

وبگردی