آفتاب
در دیدار رئیس کمیسیون روابط بین الملل مجلس اکوادور؛

بروجردی: سیاست غرب تخریب زیربناهای سوریه است

بروجردی: سیاست غرب تخریب زیربناهای سوریه است

رییس کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه ائتلاف آمریکا و کشورهای غربی عربی علیه تروریسم تنها یک نمایش سیاسی است، گفت: سیاست غرب در این ائتلاف تخریب زیربناهای سوریه است.

رییس کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه ائتلاف آمریکا و کشورهای غربی عربی علیه تروریسم تنها یک نمایش سیاسی است، گفت: سیاست غرب در این ائتلاف تخریب زیربناهای سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی در سفر به کشور اکوادور در محل مجلس ملی اکوادور با فرناندو بوستامانته رئیس کمیسیون روابط بین الملل این مجلس دیدار و در زمینه روابط دوجانبه، مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی و همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از گسترش همکاری های دو جانبه با کشورهای انقلابی آمریکای لاتین حمایت می‌کند و ما می توانیم با همکاری چند جانبه از صلح و آرامش در منطقه حمایت و با سیاست های زورمدارانه مقابله کنیم.

بروجردی ضمن تشریح آخرین تحولات بحران های تحمیلی به سوریه و عراق، افزود: ائتلاف به اصطلاح صلح جهانی علیه تروریسم فقط یک نمایش سیاسی از سوی آمریکا و همپیمانان منطقه ای این کشور است و عملکرد آمریکا در این مدت کوتاه نشان دهنده سیاست تخریب زیربناهای سوریه است که در نهایت به نفع گروههای تروریستی تمام خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این ملاقات همچنین از مواضع حمایتی اکوادور در مجامع بین المللی از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: مواضع انقلابی اکوادور در زمینه مسئله فلسطین و بحران تحمیلی سوریه ستودنی است.

در این دیدار فرناندو بوستامانته، رئیس کمیسیون روابط بین الملل مجلس ملی اکوادور، ترسیم چهره ای خشن از جمهوری اسلامی ایران را سیاست ظالمانه ای دانست که متاسفانه سالهاست از طرف تعدادی از کشورها صورت می گیرد و باید با این سیاست ظالمانه مقابله نمود.

بوستامانته در زمینه بحران فلسطین نیز ضمن اعلام مخالفت با سیاست های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی، گفت: آرمان احقاق حق مردم فلسطین باید به یک سیاست جهانی و فراگیر تبدیل شود.

رئیس کمیسیون روابط بین الملل مجلس ملی اکوادور ضمن اظهار علاقه بر گسترش همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران، افزود: ما علاقمندیم به خصوص در زمینه دانش های نوین با جمهوری اسلامی ایران همکاری گسترده ای داشته باشیم.

همچنین در این دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی اکوادور و ایران، گفت: یکی از افتخارات من شرکت در مراسم سالگرد امام خمینی بود که خاطره میهمان نوازی ملت ایران را هیچگاه فراموش نخواهم کرد.

وی افزود: ما در مجلس ملی اکوادور حامی گسترش همه جانبه روابط بین دو کشور هستیم و امیدواریم این تلاش ها چشم‌انداز خوبی را برای آینده ترسیم نماید.

در پایان این دیدار با حضور اعضای هیأت پارلمانی ایران به‌ویژه عباسعلی منصوری آرانی از رئیس کمیسیون روابط بین الملل مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی برای سفر به ایران دعوت به عمل آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، همچنین علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ریکاردو پاتینیو، وزیر خارجه اکوادور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در این ملاقات ضمن تقدیر از مواضع حمایتی از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی، گفت: ما آمادگی کامل برای گسترش همه جانبه روابط با کشور انقلابی اکوادور را داریم و زمینه های این گسترش نیز کاملا آماده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تشریح آخرین تحولات مذاکرات هسته ای و بحران های تحمیلی به سوریه و عراق، گفت: آمریکا که خود حامی چند ساله داعش بوده است و امکانات هم پیمانان منطقه ای خود را نیز به کار رفته است چگونه ممکن است یک شبه ضد داعش شود بنابراین این اقدام آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضد داعش یک نمایش سیاسی برای پاسخگویی به افکار عمومی امریکا بعد از سربریدن دو خبرنگار آمریکایی توسط تروریست های داعش و ضربه زدن به زیرساخت های سوریه است.

بروجردی افزود: عزم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه سیاستی جدی است و راهکار انتخاب شده برای این کار بسیار موثرتر از راههایی است که دیگران انتخاب کرده اند.

این مقام اکوادوری ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های دو کشور، گفت: سیاست ما گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر خارجه اکوادور، تحریم های تحمیلی به ملت ایران را عامل کندی پیشرفت روابط بین دو کشور دانست و گفت: با رفع تحریم ها گسترش همکاری ها سرعت بیشتری خواهد یافت.

وی در زمینه تحولات منطقه گفت: ما قویا از سوریه در برابر بحران تحمیلی به این کشور حمایت می کنیم.

وزیر خارجه اکوادور اظهار امیدواری کرد که مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام

کد N530618

وبگردی