آفتاب

آمریکا: سربریدن گروگان‌ها با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌های داعش است

آمریکا: سربریدن گروگان‌ها با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌های داعش است

چندین ماه است که تروریست‌های داعش وحشی‌گری‌های خود را در عراق و سوریه آغاز کرده‌اند و به اشغال شهرها، گروگان‌گیری و ایجاد رعب و وحشت ادامه می‌دهد و مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که سربریدن گروگان‌ها توسط داعش با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌های این گروه تروریستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حوادث در اوایل ماه اوت که آمریکا حملاتش را در مناطقی از عراق آغاز کرده شروع شد. پس از آن در 19 اوت این گروه ویدئویی را منتشر کرد که سربریدن "جیمز فولی" روزنامه نگار آزاد آمریکایی را به تصویر می‌کشید و این روند ادامه یافت.

در روزهای بعد که این گروه تروریستی شکست‌های نظامی بیشتری را تجربه کرد، ویدئوهای بیشتری از سربریدن گروگان‌ها منتشر شد که شامل روزنامه نگاران غربی، امدادرسانان و سربازان مسلمان می‌شد.

آمریکا مدعی است که این روش‌ها نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش در میدان نبرد متحمل شکست‌هایی می‌شود و تلاش دارد تا وجهه خود را در جنگ تبلیغاتی حفظ کند.

به گفته مقام های آمریکایی، این تنها روشی است که از طریق آن شبه‌نظامیان می‌توانند به جمع آوری حمایت و جذب نیروهای جدید ادامه دهند.

آلبرتو فرناندز، رئیس بخش تبلیغات ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریکا گفت: آن‌ها چکار می‌کنند؟ آن‌ها با سربریدن مردم خودشان را به رخ می‌کشند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا آن را جایگزین پیروزی نظامی خود کنند.

در جریان هفته گذشته شبه نظامیان تروریست داعش دچار شکست‌های سنگینی شدند و آمریکا و متحدانش به تاسیسات نفتی سوریه و کمپ‌های آموزشی آن‌ها حمله کردند. حملاتی که پیشتر انجام شده بود منجر شد تا برخی از شبه نظامیان از مواضعشان در عراق عقب نشینی کنند.

انتهای پیام

کد N530605

وبگردی