آفتاب
حسین ابراهیمی:

بهترین راه مهار ترویج افراط‌گرایی معرفی اسلام واقعی است

بهترین راه مهار ترویج افراط‌گرایی معرفی اسلام واقعی است

یک عضو جامعه روحانیت مبارز اعتقاد دارد که بهترین راه مهار ترویج افراط گرایی معرفی اسلام واقعی است.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز اعتقاد دارد که بهترین راه مهار ترویج افراط گرایی معرفی اسلام واقعی است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ترویج ایران هراسی از طریق توسل به نشان دادن چهره خشن از اسلام در ایران و راه مقابله با این پدیده اظهار کرد: باید قبول کنیم که دشمنان با رسانه ها و امکانات فراوانی که در اختیار دارند در حال ترویج چنین مسئله ای هستند. ما باید بتوانیم رسانه های خود را طوری تجهیز کنیم تا با نشان دادن اسلام واقعی این پروژه اسلام هراسی را بشکنیم.

وی ادامه داد: تنها کشوری که می تواند اسلام واقعی را به جهان معرفی کند و برای جهانیان جاذبه داشته باشد ایران است. این یک واقعیت به حساب می آید که غربی ها باید از اسلام نابی که در ایران ارائه می‌شود بترسند چون با منافع استکبار هماهنگ نیست به همین دلیل آنها با نشان دادن چهره غیرواقعی از اسلام می خواهند چهره ترسناکی از اسلام نشان دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه سیاست غربی‌ها شکست خورده است افزود: فعالیت های ایران باعث شده تا غرب به وحشت بیفتد. ما باید همانطور که امام (ره) فرموده مروج اسلام ناب محمدی باشیم. خیلی از کشورهای منطقه اسلام آمریکایی دارند یعنی نماز و روزه و حج در آنها برقرار است اما هیچ حرکت واقع‌بینانه‌ای که ترویج اسلام باشد در آنها دیده نمی شود. گروه‌هایی مثل داعش و النصره و یا بعضی گروه های افراطی شیعه هم در این مسیر که چهره نامناسبی از اسلام نشان دهند، حرکت می‌کنند اما ما رسالت داریم که بر مبنای تعالیم عالی اسلام واقعیت‌های زیبای اسلام را به جهان نشان دهیم که رسانه ها و مراکز فرهنگی باید در این زمینه فعال‌تر باشند تا حرکت های انحرافی،ضد اسلامی و تحریف شده از ذهن مردم زدوده شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان درباره برخی افراطی‌گری‌ها در داخل کشور یادآور شد: در نزدیکی ماه محرم قرار داریم به طور مثال قمه زنی که توسط برخی ها انجام می‌شود باعث استفاده تبلیغاتی خیلی از کسانی که می خواهند ایران هراسی را ترویج کنند، خواهد شد و یا در مورد حجاب همین که زنان صرفاً‌ پوشیده باشند کفایت می‌کند. پوشش اسلامی حجاب است و طبق فرموده رهبری چادر حجاب برتر به حساب می آید. لازم نیست در مسئله حجاب آنقدر جلو برویم که زنان پوشیه بزنند. چون ممکن است همین مسائل هم مستمسک کسانی که علیه اسلام تبلیغات می‌کنند، بشود.

انتهای پیام

کد N530522

وبگردی