آفتاب

رضایت تندروهای صهیونیست از نتانیاهو

رضایت تندروهای صهیونیست از نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از سفر به آمریکا و بیان اظهاراتی تبلیغاتی توانست تا نظر آن دسته از صهیونیست‌هایی را که پس از پایان جنگ غزه از وی خشمگین بودند، جلب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه اورشلیم پست، نتایج مرکز نظرسنجی «شیلوو میلوارد» نشان می‌دهد که 55 درصد از اسرائیلی‌ها عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در سفر به کاخ سفید خوب می‌دانند و این آمار به نسبت ماه اوت که جنگ غزه به پایان رسید و محبوبیت نتانیاهو 32 درصد بود، رشد داشته است. با این حال 25 درصد از اسرائیلی‌ها نیز عملکرد وی را بد توصیف کردند و 20 درصد نیز نظری نداشتند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته در کاخ سفید دیدار کردند. پس از آن جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به شدت از اقدامات رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی انتقاد کرد.

وی گفت: ادامه شهرک‌سازی‌ها تنها موجب محکومیت اسرائیل از سوی جامعه بین‌الملل و فاصله گرفتن متحدان نزدیک اسرائیل می‌شود. این امر همچنین فضا را نه تنها برای فلسطینی‌ها بلکه برای دولت‌های عربی که نتانیاهو گفته است که می‌خواهد با آنها روابط خوبی را ایجاد کند، مسموم می‌کند.

اوج محبوبیت نتانیاهو پیشتر در 23 ژوئیه و پس از آغاز عملیات زمینی علیه غزه بود. در جریان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از 2000 تن از جمله زنان و کودکان غیرنظامی کشته شدند و بیش از 10 هزار تن زخمی شدند. با این حال بسیاری از تندروهای رژیم صهیونیستی از پایان این جنگ 51 روزه خشنود نشدند و حال همان گروه ناراضیان، از سخنان نتانیاهو در کاخ سفید و دفاع از شهرک‌سازی‌ها خشنود شده‌اند.

انتهای پیام

کد N530484

وبگردی