آفتاب

تاکید وزیر دادگستری بر ایجاد بانک جامع اطلاعاتی کودکان

تاکید وزیر دادگستری بر ایجاد بانک جامع اطلاعاتی کودکان

وزیر دادگستری گفت: باید از اوضاع کودکان‌مان باخبر باشیم تا در صورت بروز مشکل بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم؛ بنابراین ایجاد بانک جامع اطلاعاتی برای کودکان‌ لازم است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در همایش هفته ملی کودک که صبح امروز در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک سه موضوع مهم را در دستور کار خود قرار داده است که مهم‌ترین آن ایجاد بانک جامع اطلاعاتی برای کودکان است.

وی ادامه داد: ما باید از وضعیت کودکان‌مان مطلع شویم و بدانیم چه تعداد کودک کار و کودک بازمانده از تحصیل در کشورمان وجود دارد. به طور کلی باید از اوضاع کودکان‌مان باخبر باشیم تا در صورت بروز مشکل بتوانیم آن را برطرف کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اگر بانک اطلاعاتی کودک داشته باشیم می‌توانیم برای کودکان هدف‌گذاری کنیم تا هیچ کودکی از تحصیل باز نماند.

پورمحمدی تصریح کرد: سند ملی کودک برنامه دوم در مرجع ملی حقوق کودک است که آن را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. ما در کشور سرمایه عظیمی به نام کودکان داریم که ارگان‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و کانون پرورش فکری کودکان و مجموعه‌های فراوان دیگری باید ما را در رابطه با این سند یاری کنند.

رییس مرجع ملی حقوق کودک با بیان اینکه ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی می‌تواند به عنوان سومین راهکار در برنامه این مرجع قرار گیرد، تصریح کرد: باید هماهنگی و هم‌افزایی بین تمامی دستگاه‌ها برقرار شود تا بتوانیم بیشترین کار را برای کودکان کشورمان انجام دهیم. اگر هماهنگی‌ها خوب صورت گیرد و بتوانیم ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم با همکاری‌ها می‌توانیم آینده روشنی را برای کودکان‌مان ترسیم کنیم.

وی در پایان گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، ایجاد بانک ملی، سند ملی و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی را در دستور کار خود قرار خواهد داد تا دیگر هیچ کودکی از حق مسلم خود محروم نباشد.

انتهای پیام

کد N530445

وبگردی