آفتاب

نخستین سرباز آمریکایی در عملیات ائتلاف ضد داعش کشته شد

نخستین سرباز آمریکایی در عملیات ائتلاف ضد داعش کشته شد

یکی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا که در جریان یک سانحه در هنگام پرواز بر فراز شمال خلیج فارس خود را از یک هواپیمای اسپری V22 به دریا انداخت، نخستین آمریکایی است که در عملیات‌های نظامی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، نیروی دریایی آمریکا گفت، دژبان دریایی جردن اسپرز 21 ساله از شهر ممفیس ایالت ایندیانا یکی از سرنشینان هواپیمای اسپری V-22 بود که از کشتی ماکین آیلند نیروی دریایی آمریکا به پرواز درآمده اما کمی پس از بلند شدن هنگامی که هواپیما خاموش شد با آب برخورد کرد.

در جریان این بدبیاری و حادثه روز چهارشنبه، این هواپیما در سطح اقیانوس فرود آمد.

هنگامی که به نظر می‌آمد این هواپیما در حال سقوط است، اسپرز و دیگر سرنشین این هواپیما به آب پریدند اما دو خلبان این هواپیما توانستند تا کنترل این هواپیما را مجددا به دست گرفته و به صورت امن آن را روی کشتی ماکین آیلند فرود بیاورند.

یکی از سرنشینان این هواپیما که در آب پریده بود، نجات یافت و شرایطش در کشتی مایکن آیلند باثبات است. عملیات جست‌وجو و نجات برای اسپرز روز پنجشنبه متوقف شد و ارتش آمریکا اعلام کرد که وی احتمالا در دریا گم شده است.

آدمیرال جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز جمعه تایید کرد که این یگان تفنگداران نیروی دریایی آمریکا از عملیات کنونی در خلیج فارس از جمله مبارزات کنونی علیه شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه حمایت کرده‌ است.

وی با اشاره به فرماندهی نظامی مسئول نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه گفت: این اسکادران و این کشتی مسئول حمایت از عملیات فرماندهی مرکزی در خلیج فارس بودند.

جان کربی ادامه داد: برخی از این عملیات‌ها از جمله عملیات‌های عراق و سوریه غیرمستقیم هستند. در نتیجه شکی وجود ندارد که مرگ این تفنگدار دریایی مربوط به این عملیات‌هایی است که در حال انجام هستند.

نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا در حال بررسی دلیل این رویداد بد هستند. هواپیمای اسپری V-22 همانند یک هلی کوپتر به طور عمودی به پرواز درآمد و فرود آمد اما پره‌های دو قلوی آن در پایان بال‌هایش پس از بلند شدن خم شده و به آن اجازه داد تا همچون هواپیما به پرواز درآید.

انتهای پیام

کد N530427

وبگردی