آفتاب
بر اساس نتایج یک نظرسنجی؛

مردم آمریکا به توانایی دولت‌شان اعتماد ندارند

مردم آمریکا به توانایی دولت‌شان اعتماد ندارند

براساس تازه‌ترین نظرسنجی آسوشیتدپرس، آمریکایی‌ها به توان دولتشان جهت حفاظت از امنیت شخصی مردم و همچنین تأمین امنیت اقتصادی اطمینان ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که حدود یک ماه به انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا باقی است، بیش از نیمی از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، معتقدند، واشنگتن نمی‌تواند اقدامات مؤثری برای کاهش تهدیدهایی چون تغییرات آب و هوایی، تنش‌های افراطی، شرایط غیرقابل پیش‌بینی اقتصادی و شرایط بی‌ثبات مربوط به اشتغال انجام دهد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد، 9 نفر از هر 10 نفری که قصد دارند در انتخابات نوامبر شرکت کنند، اقتصاد را مسئله‌ای بسیار مهم می‌دانند.

برخی از شرکت‌کنندگان معتقدند که محدودیت‌ها در روندهای اقتصادی باید برداشته و نقش دولت کاهش یابد.

در این نظرسنجی‌ها همچنین به وقایعی مانند اعتراضات شهر فرگوسن اشاره شده است. اعتراضات فرگوسن در پی تیراندازی یک مأمور پلیس به یک جوان سیاهپوست و مرگ وی صورت گرفت.

به اعتقاد بسیاری از شرکت‌کنندگان این وقایع برای اولین بار باعث شد تا آنها در کشور، شهر و خانه‌های خود احساس امنیت نکنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که دموکرات‌ها در مقایسه با جمهوری‌خواهان اعتماد بیشتری به توانایی دولت در حمایت از آنها دارند. اما حتی در بین دموکرات‌ها تنها 27 درصد از مردم اعتقاد دارند که دولت می‌تواند از مردم در برابر حملات تروریستی حمایت کند. هم‌چنین کمتر از یک نفر از هر پنج نفر در سایر موارد به توانایی دولت اعتماد دارند.

در همین حال در این نظرسنجی‌ها مشخص شده است که شهرنشینان در مقایسه با حاشیه‌نشینان و روستاییان اعتماد بیشتری به توانایی دولت برای حمایت از آنها در برابر حملات تروریستی دارند.

هم‌چنین جوانان آمریکایی در مقایسه با پیرترها اعتماد بیشتری به توانایی‌های دولت در مهار تیراندازی‌های گسترده دارند.

13 سال پس از حمله تروریستی 11 سپتامبر و هم‌زمان با اجرای حملات هوایی آمریکا علیه شبه‌نظامیان داعش در سوریه و عراق تنها ازهر 5 نفر یک نفر به توانایی دولت در حفظ امنیت آنها در برابر یک حمله تروریستی اعتماد دارد.

با وجود اینکه پس از 11 سپتامبر حمله تروریستی دیگری در خاک آمریکا رخ نداده است، تنها یک نفر از هر 3 نفر در این نظرسنجی‌ها اعتقاد دارد که دولت می‌تواند از وقوع یک حمله تروریستی دیگر جلوگیری کند.

انتهای پیام

کد N530426

وبگردی