آفتاب

دیوید کامرون به دنبال جلاد داعش

دیوید کامرون به دنبال جلاد داعش

نخست‌وزیر انگلیس از روسای سرویس‌های جاسوسی کشورش درخواست کرد تا «جان جهادی»، جلاد داعش را پیدا کنند تا بدین ترتیب دیوید کامرون نیروهای ویژه را برای دستگیری و یا کشتن وی اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه خبری پی‌.تی‌.آی، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس تلاش‌ها برای شناسایی قاتل آلن هنینگ،‌ امدادرسان انگلیسی را که اخیرا توسط «جان جهادی»، جلاد داعش سر بریده شد، را هواستار شد. این جلاد داعش با لهجه انگلیسی صحبت می‌کند و در ویدیوهایی که از قربانیان منتشر می‌کند، علیه دولت‌های غربی سخن می‌گوید.

کامرون روسای MI5, MI6 و GCHQ را که از آژانس‌های اصلی جاسوسی انگلیس هستند، احضار کرد و به آنها گفت که اطلاعاتی را از اهداف داعش برای نیروهای ویژه فراهم کنند که شامل ربایندگان داعش نیز بشود.

این دیدار پس از آن انجام شد که گروه تروریستی داعش ویدیوی سر بریدن هنینگ 47 ساله را که یک راننده تاکسی بود، منتشر کرد. بستگان هنینگ دولت انگلیس را به کم کاری در نجات جان آلن هنینگ متهم کرده‌اند.

روزنامه ساندی تلگراف گزارش داد که روسای اطلاعاتی انگلیس اطلاعاتی را درباره این تروریست‌ها که گروگان‌هایی در اختیار دارند، به دیوید کامرون دادند.

آلن هنینگ چند دقیقه پس از آنکه خودروی حامل کمک‌هایش در ماه دسامبر وارد سوریه شد، به گروگان گرفته شد. وی چهارمین گروگانی بود که از اوایل اوت توسط داعش کشته شد. پیش از وی دو روزنامه‌نگار آمریکایی و یک امدادرسان انگلیسی دیگر سر بریده شده بودند.

انتهای پیام

کد N530261

وبگردی