آفتاب

ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ / بازگشت کارمندان به محل کار

ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ / بازگشت کارمندان به محل کار

صدها تن از معترضان دموکراسی خواه هنگ‌کنگ همچنان در خیابان‌ها حضور دارند و ضرب‌الاجل دولت برای خروج آنها بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه «اشغال مرکز» که از گروه‌های سازمان‌دهنده اعتراضات است، پیشتر گفته بود که معترضان از بخش‌هایی از خیابان‌ها خارج می‌شوند. حال با کاهش شمار معترضان در طول شب، کارمندان دولتی امروز (دوشنبه) توانستند تا به محل کارشان در مقرهای دولتی بروند.

معترضان هنگ‌کنگ از تصمیم دولت چین برای بررسی نامزدهای رهبری هنگ‌کنگ در سال 2017 خشمگین هستند. آنها می‌خواهند که دولت مرکزی در پکن اجازه برگزاری انتخاباتی کاملاً آزاد را در این منطقه بدهد.

ده‌ها هزار تن از معترضان در هفته گذشته به خیابان‌ها آمدند اما امروز تنها حدود 100 معترض در مقابل دفاتر دولتی حضور دارند و تنها ده‌ها تن در مقابل دفتر رئیس اجرایی هنگ‌کنگ همچنان نشسته‌اند.

در همین حال حدود 200 تن از معترضان با وجود درخواست سازمان‌دهندگان این اعتراضات همچنان در مانگ کوک واقع در بخش غربی هنگ‌کنگ حضور دارند. بامداد روز دوشنبه برخی از معترضان در مرکز هنگ‌کنگ موانع را از خیابان‌ها برداشتند و جاده‌ها را تمیز کردند تا مقام‌های دولتی امروز به محل کارشان بازگردند.

شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد، معترضان یکشنبه شب به آسودگی در بزرگراه هشت بانده‌ای که از مرکز منطقه مالی هنگ‌کنگ می‌گذرد، خوابیدند. با اینکه شانس کمی وجود دارد که پکن با هرگونه امتیازدهی موافقت کند، شمار دانشجویانی که همچنان در خیابان مانده‌اند نشان می‌دهد که آنها به سادگی تسلیم مقام‌ها نمی‌شوند.

انتهای پیام

کد N530250

وبگردی