آفتاب

بایدن از امارات عذرخواهی کرد

بایدن از امارات عذرخواهی کرد

امارات اعلام کرد معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به خاطر اشارات ضمنی‌اش مبنی بر اینکه ابوظبی از داعش در سوریه حمایت می‌کند، عذرخواهی کرد.

امارات اعلام کرد معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به خاطر اشارات ضمنی‌اش مبنی بر اینکه ابوظبی از داعش در سوریه حمایت می‌کند، عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این عذرخواهی از جانب جوزف بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که توسط کاخ سفید نیز تأیید شده یک روز پس از عذرخواهی وی از رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه صورت گرفت.

بایدن به این خاطر از اردوغان عذرخواهی کرد که گفته بود وی تأیید کرده بود از اینکه به شبه‌نظامیان خارجی برای رفتن به سوریه اجازه ورود به ترکیه را داده‌، مرتکب اشتباه شده است؛ ادعایی که اردوغان آن را رد کرد.

بایدن که به خاطر گاف‌های گاه و بیگاهش معروف است با سخنرانی اخیر خود در دانشگاه هاروارد باعث خشم متحدان آمریکا شده بود. وی گفته بود که ترکیه، قطر و امارات میلیاردها دلار پول و ده‌ها هزار تن سلاح برای شبه‌نظامیان سنی ارسال کرده‌اند تا بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را برکنار کنند.

وزیر امور خارجه امارات خواستار توضیحی رسمی از جناب بایدن به خاطر اظهارنظرهایش شده و گفته بود که این اظهارنظرها یک جو نامساعد و منفی درباره نقش امارات در مقابله با داعش بر جای می‌گذارد.

روز یکشنبه، بایدن در تماسی تلفنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، امیر امارات و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به توضیح صحبت‌هایش پرداخت و از دولت ابوظبی عذرخواهی کرد.

آژانس خبری وام امارات نیز گزارش داد: در این مکالمه تلفنی، بایدن عذرخواهی خود را بیان داشت.

دفتر بایدن نیز اعلام کرد: معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مشخص کرد که اظهارنظرهای اخیرش به معنای این نیست که امارات از داعش حمایت می‌کند یا به تامین تسلیحات و منابع مالی برای این گروه یا القاعده و سایر گروه‌های افراطی در سوریه می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N530172

وبگردی