آفتاب
روحانی در همایش ملی روز روستا:

روستا میراث فرهنگی و آداب و سنن قوی ایرانی و اسلامی است

روستا میراث فرهنگی و آداب و سنن قوی ایرانی و اسلامی است

قتی کلمه روستایی مطرح می‌شود ممکن است از دید یک فرد غیر روستایی، اقتصاد و تولید و کشاورزی به ذهن برسد ولی از منظر یک فرد روستایی، روستا یک مفهوم فرهنگی هم دارد.

رییس‌جمهور گفت:‌روستا تنها ذخیره‌ای برای بخش کشاورزی و مواد غذایی نیست بلکه میراث فرهنگی و آداب و سنن قوی ایرانی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت السلام و المسلمین حسن روحانی در همایش ملی روز روستا که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در ابتدای سخنان خود با تبریک فرارسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم گفت: حضور در جمع روستاییان ویژگی خاص خود را دارد و قتی کلمه روستایی مطرح می‌شود ممکن است از دید یک فرد غیر روستایی، اقتصاد و تولید و کشاورزی به ذهن برسد ولی از منظر یک فرد روستایی، روستا یک مفهوم فرهنگی هم دارد.

وی ادامه داد: روستا یعنی جمعی که مشارکت و تعامل مسالمت آمیز و برادرانه دارد و غل و غش در آنجا وجود ندارد. روستا یعنی پاکی، ‌صفا، ‌صداقت و صمیمیت و وفای به عهد و ادای امانت. روستا یعنی ایمان سرشار به خدا، پیامبر و ائمه اطهار (ع) و روستا یعنی جایگاهی که مسیر تلاش،‌کار و فداکاری را انسان تجربه می‌کند.

رییس جمهور با بیان اینکه بسیاری از شعرا، عالمان، ‌فلاسفه، مراجع و بزرگان سیاسی ما در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی اهل روستا بوده‌اند، اظهار داشت: روستا تنها ذخیره‌ای برای بخش کشاورزی و مواد غذایی نیست بلکه میراث فرهنگی و آداب و سنن قوی ایرانی و اسلامی است.

رئیس دولت تدبیر وامید با اشاره به نقش روستاییان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادآور شد: در15 خرداد شاهد شکوه حضور مردم و فداکاری آنان بودیم که از باقرآباد ورامین آغاز شد. درست است که تهران و قم و دیگر شهرهای بزرگ، ‌حوزه‌ها،‌ بازار و دانشگاه در انقلاب فعال بودند ولی روستاییان نیز در بسیاری از استان‌ها پیشتاز بودند.

کد N530144

وبگردی