آفتاب

پیروزی حزب راست‌میانه بلغارستان در انتخابات سراسر زودهنگام

پیروزی حزب راست‌میانه بلغارستان در انتخابات سراسر زودهنگام

حزب راست ‌میانه بلغارستان با کسب 6 / 32 درصد از آرا در انتخابات سراسری روز یکشنبه پیروز شد و حزب اپوزیسیون اصلی سوسیالیست توانست 27 / 15 درصد رای بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیروزی حزب راست میانه گرب (GERB) بلغارستان در شرایطی مشخص شده که 87 درصد از آراء شمارش شده است.

این نتایج با آماری که عصر یکشنبه در نظرسنجی پس از انتخابات اعلام شد، هماهنگی دارد. انتخابات زودهنگام بلغارستان پس از سقوط دولت تحت رهبری سوسیالیست ها در ژوئیه برگزار شد.

مردم بلغارستان با این امید به پای صندوق‌های رای رفتند که دولت جدید به بن‌بست سیاسی پایان داده، اقتصاد را احیا کند و بحران شدید بانکداری در کشور را از میان بردارد.

نظرسنجی‌ها پیشتر پیش‌بینی می‌کردند که بزرگترین پیروز این انتخابات حزب راست میانه GERB باشد که توسط بویکو بورسیوف نخست‌وزیر سابق بلغارستان رهبری می‌شود. این فرد 55 ساله با تنش و درگیری دولت ائتلافی مواجه خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که وی می‌تواند به بحران سیاسی، نابسامانی اقتصادی و بحران بانکداری در کشور پایان دهد. بلغارستان کشوری با 7.3 میلیون جمعیت فقیرترین کشور در اتحادیه اروپاست که با فساد و مدیریت نامناسب در کشور مواجه است.

انتهای پیام

کد N530139

وبگردی