آفتاب

فرانسه به دنبال مشارکت در روند نظارت بر آتش‌بس در اوکراین

فرانسه به دنبال مشارکت در روند نظارت بر آتش‌بس در اوکراین

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد، این کشور قصد دارد در عملیات مشترکی با آلمان طی روزهای آتی برای نظارت بر آتش‌بس بین ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان در شرق این کشور عملیات مشترکی آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماه پیش، فرانسه و آلمان پیشنهادی مبنی بر استقرار هواپیماهای بدون سرنشین برای تقویت نظارت بر آتش‌بس در اوکراین و به عنوان بخشی از تلاش‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا مطرح کردند.

همزمان یکی از منابع دولتی آلمان اعلام کرد، برلین در حال بررسی استقرار سرباز در این منطقه است.

در همین حال ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در این‌باره در یک مصاحبه رادیویی گفت: ما در حال بررسی چگونگی بهبود نظارت بر آتش‌بس در اوکراین با آلمان هستیم.

وزیر دفاع فرانسه تأیید کرد که فرانسه و آلمان در همکاری با سازمان همکاری و امنیت اروپا پیشنهاد استقرار هواپیماهای بدون سرنشین را مطرح کرده‌اند اما او از ارائه جزئیات بیشتر و یا صحبت درباره احتمال استقرار سرباز در اوکراین خودداری کرد.

ارتش اوکراین دیروز (یکشنبه)، جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه را به نقض محدود آتش‌بس یک ماهه محکوم کرد و گفت، نیروهای ارتش در قسمت‌های متعددی از شرق شامل فرودگاه شهر دونتسک مورد حمله واقع شدند.

در همین حال لودریان تصریح کرد، تحویل اولین ناو هلی‌کوپتر‌بر "میترال" به روسیه بستگی به شرایط اوکراین طی هفته‌های آتی دارد.

فرانسه طی ماه‌های اخیر برای لغو قرارداد میترال با روسیه تحت فشار متحدانش قرار داشت. قرار بود اولین ناو میترال اول نوامبر به روسیه تحویل داده شود.

انتهای پیام

کد N530087

وبگردی