آفتاب
روحانی:

ایستادگی روستاها در جنگ تحمیلی دشمن را از تحرک بازداشت

ایستادگی روستاها در جنگ تحمیلی دشمن را از تحرک بازداشت

رییس‌جمهور با اشاره به نقش برجسته روستاییان و عشایر در جریان دفاع مقدس، گفت که ایستادگی مردم روستاها و شهرهای کوچک دشمن را از تحرک باز داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در نخستین همایش ملی روز روستا که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی همه ملت مقاومت کردند اما روستاییان و عشایر نقش برجسته‌ای داشتند و در واقع روستاها پیشتاز در انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی و مرزداری کشور هستند.

وی افزود: روستاییانی که در مرزهایی ایران سکونت دارند، مرزبان و حافظ مرزهای این سرزمین هم هستند؛ همان‌گونه که در دفاع مقدس روستاها و شهرهای کوچکی که مقاومت و ایستادگی بیشتر داشتند به خوبی دشمن را از تحرک باز داشتند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مرزبانان و مرزداران ثواب مجاهد در راه خدا را دارند، به معاونت توسعه روستایی توصیه کرد که کار ویژه‌ا‌ی برای روستاهای مرزی انجام شود.

روحانی ادامه داد: در حال حاضر روستای فردو نمادی از فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز ما شده و نامش در همه اسناد و مدارک تاریخی و بین‌المللی تحت عناوین مختلف ثبت شده است. این روستایی است که جمعیت حدود هزار نفره دارد و بیش از 100 شهید تقدیم کرده است. همچنین مجموعه دهستان فردو دو هزار نفر جمعیت دارد که همیشه در جنگ تحمیلی 500 نفر رزمنده در جنگ حضور داشتند و این کار عظیمی است. البته من روستاهای دیگری را هم می‌شناسم که چنین وضعی داشته‌اند.

ادامه دارد

کد N530036

وبگردی