آفتاب

ادامه پیشروی داعش در شهر "کوبانی" سوریه/انجام عملیات انتحاری علیه داعشی‌ها

ادامه پیشروی داعش در شهر "کوبانی" سوریه/انجام عملیات انتحاری علیه داعشی‌ها

در حالی که اعضای داعش همچنان به پیشروی خود به سمت شهر کوبانی در مرزهای سوریه با ترکیه ادامه می‌دهند، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس در حال حاضر قصد مشارکت در حملات علیه گروه داعش در سوریه را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) برای سومین روز متوالی شهر کوبانی در مرز سوریه با ترکیه را مورد هدف قرار دادند و کنترل نوار مرزی شمال سوریه با ترکیه را در دست گرفتند.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که یکی از مبارزان زن کرد دست به عملیات انتحاری علیه داعش در اطراف شهر کوبانی زد.

یکی از فرماندهان زن یگان‌ حمایت از زنان وابسته به یگان‌های کردها خود را در محل تجمع اعضای داعش در بخش شرقی شهر کوبانی منفجر کرد که چند قربانی بر جای گذاشت.

در همین راستا لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه تأکید کرد که پاریس در زمان کنونی قصد مشارکت در هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه را ندارد.

وی افزود: در حال حاضر این برنامه و طرح ما نیست. ما به آموزش مخالفان سوری می‌پردازیم اما تصمیم به مداخله در هدف قرار دادن داعش در سوریه نداریم.

همچنین یک مسئول ترکیه و دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که نیروهای کرد که از شهر کوبانی در مرز با ترکیه حمایت می‌کنند وارد درگیری‌هایی با گروه داعش شده‌اند که در حال تلاش برای کنترل تپه‌ای هستند که مشرف بر این شهر است.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش حملاتی را علیه تروریست‌ها در سوریه انجام دادند. یکی از مسئولان حزب اتحادیه دموکرات کرد سوریه در کوبانی اعلام کرد: اعضای داعش تپه "میستانور" را با خمپاره هدف قرار دادند تا رسیدن به شهر کوبانی را تسهیل ببخشند اما نیروهای کرد مانع تسلط آنها بر این تپه شدند.

از سوی دیگر، گروه داعش بر مناطقی در شهر عین‌العرب (کوبانی) در پی درگیری‌هایی با یگان‌های حمایت از کردها سیطره یافت.

برخی منابع نیز در گروه داعش اعلام کردند که اعضای این گروه توانستند کنترل کامل تپه "مشتی نور" را در دست بگیرند.

این در حالی است که ترکیه تاکنون تنها به تقویت نیروهای خود در مرز با سوریه پرداخته و خشم کردهای ترکیه را که تعداد آنها بین 15 تا 20 میلیون تن است، برانگیخته است و کردها خواهان مداخله جدی ترکیه برای حمایت از شهر کوبانی هستند.

همچنین روز یکشنبه تعداد 17 تن از نیروهای کرد و گروه‌های دیگر در درگیری و حملات توپخانه‌ای داعش در شهر کوبانی کشته شدند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، حملات داعش به شهر کوبانی موجب کشته شدن صدها تن از دو طرف و آواره شدن حدود 300 هزار تن شده است که حدود 180 هزار تن از آنها به ترکیه پناه برده‌اند.

انتهای پیام

کد N529964

وبگردی