آفتاب
 احمدزی در گفتگوی تلفنی با روحانی:

 توافق امنیتی افغانستان با دیگر كشورها به هیچ عنوان علیه ایران نخواهد بود 

 توافق امنیتی افغانستان با دیگر كشورها به هیچ عنوان علیه ایران نخواهد بود 

اشرف غنی احمدزی رییس جمهوری افغانستان با طرح مسئله امضای توافق امنیتی گفت: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر كشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس جمهوری افغانستان در تماس تلفنی، عید سعید قربان را به حسن روحانی رییس جمهور و ملت ایران تبریك گفت. در این مكالمه تلفنی كه عصر یکشنبه انجام شد طرفین با تایید ضرورت حسن همجواری، بر تداوم دوستی میان مردم ایران و افغانستان تاكید کردند.
 
رییس جمهور با بیان رضایت ملت ایران از تشكیل دولت وحدت ملی در كشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یكپارچگی كشور و اقدام در تامین منافع مردم افغانستان شد.
 
حجت الاسلام روحانی با بیان مواضع كشورمان درباره امضای توافق امنیتی و ذكراین نكته كه در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد؛ امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همكاری های منطقه ای اصلی ترین راه مقابله با تروریسم و افراط گری های قومی و مذهبی است.
 
رییس جمهوری كشورمان با بیان ارتباطات عمیق میان مردم دو كشور، اظهارامیدواری كرد تعاملات با دیگر كشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی ها لطمه نزند.
 
 روحانی در خاتمه برای دولت و ملت دوست و برادر افغانستان آرزوی توفیق و ثبات و امنیت کرد.
 
"اشرف غنی احمدزی" رییس جمهوری افغانستان نیز در این تماس تلفنی با طرح مسئله امضای توافق امنیتی گفت: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر كشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود. 
 
وی افزود: همانطور كه مطرح كردید افراط گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با كمك همدیگر و دیگر كشورها بر علیه آن اقدام کنیم.
 
رییس جمهوری افغانستان در خصوص دولت وحدت ملی در آن كشور اظهار داشت: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.
کد N529881

وبگردی