آفتاب

تظاهرات هزاران کرد در پاریس و مارسی در حمایت از شهر "کوبانی" سوریه

تظاهرات هزاران کرد در پاریس و مارسی در حمایت از شهر "کوبانی" سوریه

هزاران کرد ساکن شهرهای پاریس و مارسی فرانسه در حمایت از کردهای کوبانی در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند و خواستار ارسال تجهیزات نظامی به کردهای کوبانی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، هزاران کرد روز گذشته در شهرهای پاریس و مارسی برای اعلام حمایت خود از شهر کوبانی که به محاصره نیروهای داعش درآمده تظاهرات کردند.

این تظاهرکنندگان که براساس گزارش خبرگزاری فرانسه در حدود 1000 تا 2000 نفر و براساس تخمین پلیس براساس تخمین‌های سازمان‌دهندگان این تظاهرات در مارسی 3500 نفر برآورد شده‌اند، خواهان مسلح شدن مبارزان کرد شدند.

در شهر پاریس تظاهرکنندگان از میدان مشهور انولید تا محوطه ساختمان حقوق بشر و با عبور از برج ایفل، بنرهایی با مضمون کوبانی در برابر داعش مقاومت کن و مقاومت کنندگان را یاری کنید، در دست داشتند. همچنین این معترضان تصاویری از گروگان‌های کشته شده به دست داعش و تصاویر عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را که از سال 1999 در ترکیه مجازات حبس ابد را سپری می‌کند، همراه داشتند.

این افراد در شعارهایی کردهای کوبانی را به مقاومت در برابر داعش دعوت و شعارهایی در مخالفت با ترکیه سر دادند و خواستار یک راه‌حل سیاسی برای کردستان شدند.

برگزارکنندگان این راهپیمایی اعتراضی در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی خواستند که فورا نیروهای کرد را به سلاح‌های دفاعی شبیه به داعش مجهز کند. برخی از سخنگویان این تظاهرات خواستند سلاح در اختیار حزب دموکرات کردهای سوریه و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) قرار بگیرد. این در حالی است که برخی می‌خواستند پ.ک.ک از لیست گروه‌های تروریستی خارج شود.

مراد بولات از اتحادیه انجمن‌های کرد در فرانسه گفت: ما اسلحه می‌خواهیم. داعش تانک‌ها و توپخانه سنگینی در اختیار دارد و نباید این کمک‌ها تنها به کردهای عراق به رهبری مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق تعلق بگیرد.

در مارسی هم تظاهرکنندگان با حرکت به سمت میدان کانبیر و تجمع در بندر قدیمی شهر، بنرهایی با این مضمون در دست داشتند که ارتش ترکیه از کردستان خارج شود و کردها در برابر وحشی‌گری داعش مقاومت می‌کنند پس ما هم اعلام همبستگی می‌کنیم.

در پاریس هم پرچم‌های حزب کارگران کردستان برافراشته و تصاویر عبدالله اوجالان پخش شد. برخی تظاهرکنندگان هم تصاویر گروگان فرانسوی که به دست تکفیری‌ها در الجزایر سربریده شد را در دست داشتند.

داعش با ایجاد ترس و وحشت در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه از حدود دو هفته پیش حملاتی را به منطقه کردنشین کوبانی در سوریه (عین‌العرب) آغاز کرد که هدف از آن دستیابی به منطقه جغرافیای وسیع میان مرزهای ترکیه و سوریه بود.

انتهای پیام

کد N529735

وبگردی