آفتاب
سردار یعقوب سلیمانی خبر داد:

اجرای نمایش واقعه غدیر در عراق، لبنان و 113 شهر کشور

اجرای نمایش واقعه غدیر در عراق، لبنان و 113 شهر کشور

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر از اجرای نمایش واقعه غدیر خم در ۱۱۳شهر کشور و شهرهای بیروت، کربلا و نجف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر به همراه جمعی از مسئولان سازمان اردویی گردشگری سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به حضور 22 ملیت در سفرهای راهیان نور امسال اظهار داشت: حضور ملیت‌های مختلف در سفرهای راهیان نور نتایج بسیار مطلوبی داشته است و امسال برای اعزام یک میلیون نفر به اردوهای راهیان نور برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر خم از سال 1389 به همت سازمان بسیج مستضفین و همکاری علما و مراجع قم و با اجرای آن در حاشیه کوه خضر نبی(ع) استان قم آغاز شد و در همان سال اول 80 هزار نفر این نمایش را به صورت مستقیم مشاهده کردند.

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر تصریح کرد: سال 1390 در 73 نقطه کشور، سال 1391 در 83 نقطه کشور و سال گذشته در 120 شهر این نمایش برگزار شد و امسال نیز برای 113 شهر به نمایش گذاشته خواهد شد و با توجه به استقبال مردم، این نمایش در برخی شهرها دو یا سه بار تکرار خواهد شد.

سردار یعقوب سلیمانی افزود: غدیر ضامن استمرار و وحدت اسلامی است و امیدواریم با بازسازی واقعه غدیر که با مشارکت برخی از اهل تسنن انجام خواهد شد، بتوانیم این نعمت را برای جهانیان تشریح کنیم؛ برگزاری این نمایش‌ها در شهرها به صورت داوطلبانه و مردم محور بوده و همچنین ثبت جهانی بازسازی واقعه غدیر نیازمند پژوهش‌ها و مطالعات بیشتر است.

وی  در ادامه برنامه‌های سفر خود به شهر قم، در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی با بیان اینکه هر ساله از نظر کمی و کیفی شاهد رشد و شکوفایی بازسازی واقعه غدیر در ‏سراسر کشور هستیم، گفت: هماهنگی‌های لازم برای بازسازی واقعه غدیر در شهرهای نجف، بیروت و کربلا انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر خم در پایان برنامه‌های خود با آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی دیدار و نماز مغرب و عشا را در دفتر این مرجع تقلید اقامه کرد.

کد N529665

وبگردی