آفتاب

برگزاری نماز عید قربان در کشورهای عربی/حضور بیش از یک میلیون نمازگزار در مسجد الاقصی

برگزاری نماز عید قربان در کشورهای عربی/حضور بیش از یک میلیون نمازگزار در مسجد الاقصی

نماز عید قربان در کشورهای عربی از فلسطین اشغالی گرفته تا مصر، لبنان، سوریه و یمن با وجود آشفتگی‌های سیاسی و امنیتی در این کشور‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری «معا»، رژیم اشغالگر قدس با بستن ورودی محله‌ها و خیابان‌های اصلی بیت‌المقدس، مانع از این شد که ساکنان این شهر به بازدید اقوام و بستگان خود در عید قربان بروند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از بعد از ظهر روز جمعه با ایجاد موانع آهنی و بتونی در بسیاری از خیابان‌ها و ورودی محله‌های عیسویه، صور باهر و جیل المکبر و خیابان‌های جبل المشارف و بستن پل منتهی به شمال شهر بیت‌المقدس و تمامی راه‌های منتهی به این شهر مانع از حضور فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی شدند و تنها حدود 1.3 میلیون نمازگزار در این مسجد نماز عید قربان را اقامه کردند.

با وجود اینکه خیابان‌های منتهی به مسجد الاقصی به شدت شلوغ و پرترافیک بود، ده‌ها هزار فلسطینی از ساعات اولیه صبح به سمت مسجد الاقصی حرکت کردند.

نماز عید قربان با امامت شیخ عکرمه صبری در مسجد الاقصی برگزار شد.

وی در پایان با تبریک این عید به تمام مسلمانان جهان برای آزادی مسجد الاقصی و اسیران فلسطینی دعا کرد.

در دمشق هم با اینکه بیشتر مردم در مناطق بحران‌ زده زندگی می‌کنند، نماز عید قربان برگزار شد.

در لبنان هم با وجود مسائل سیاسی و امنیتی نماز عید قربان برگزار شد.

شیخ عبداللطیف دریان، خطیب نماز عید قربان در خطبه این نماز به توقف خشونت و آشوب دعوت کرد و گفت: کشور ما از داخل به اندازه عوامل بیرونی در تهدید است و اصلاحات بیش از هر وقتی ضروری است. اما خیابان‌های یمن در عید قربان شاهد حضور معترضان به حقوق سیاسی‌شان بود.

جشن عید قربان در تمامی کشورهای عربی برگزار شد.

انتهای پیام

کد N529196

وبگردی