آفتاب

اجرای طرح امنیتی در بغداد به مناسبت عید قربان/پیشروی داعش در غرب عراق

اجرای طرح امنیتی در بغداد به مناسبت عید قربان/پیشروی داعش در غرب عراق

منابع امنیتی از تصرف شهرک "کبیسه" در استان الانبار واقع در غرب عراق به دست اعضای داعش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت خبری شبکه الجزیره، مسوولان نظامی و شاهدان عینی اعلام کردند که اعضای داعش دو روز بعد از سقوط شهرک هیت در همجواری استان الانبار واقع در غرب عراق توانستند شهرک کبیسه را به تصرف خود در آورند.

این جدیدترین پیش‌روی اعضای داعش در منطقه صحرایی است و آنها در تلاش هستند به سمت شهرک‌های غربی رمادی مرکز استان الانبار پیش‌روی کنند.

سقوط شهرک کبیسه، پایگاه نظامی و استراتژیک عین الاسد را که بین هیت و کبیسه قرار دارد و برای ارسال تجهیزات و امدادها به نیروهای عراقی استفاده می‌شود، تهدید می‌کند.

یک مسوول بیمارستان هیت اعلام کرد که در درگیری با داعش دست کم دو غیرنظامی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر،‌ حیدر العبادی، نخست وزیر عراق عصر شنبه از تجهیزات نظامی در منطقه ابراهیم بن علی در غرب بغداد بازدید و بر تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌ها تا مرزهای عراق تاکید کرد.

وی از تلاش‌های ارتش عراق و نیروهای عراقی تشکر کرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: 18 عضو داعش در بمباران جنگنده‌های ائتلاف به شهر فلوجه کشته شدند.

همچنین نیروهای شورای بیداری که در کنار نیروهای عراقی می‌جنگند، مفتی داعش را که لیبیایی‌الاصل بوده با چهار تن از همراهانش در جنوب شرق فلوجه به هلاکت رساندند.

فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد که جنگنده‌های فرانسوی و انگلیسی همچنان به پروازهای خود در حریم هوایی فلوجه ادامه می‌دهند.

در بعقوبه نیز افراد مسلح به یک ایست بازرسی ارتش در منطقه منصوره حمله کردند. این حمله موجب کشته شدن پنج نیروی ارتش و زخمی شدن 15 تن دیگر شد.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات بغداد از آغاز طرح امنیتی برای تامین امنیت بغداد به مناسبت عید قربان خبر داد.

سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد به سومریه نیوز گفت: فرماندهی عملیات بغداد طرح خود را برای تعطیلات عید قربان آغاز کرده و این طرح بغداد را به چند منطقه تقسیم کرده است.

وی افزود به موجب این طرح برخی مسیرهای منتهی به تفریح‌گاه‌ها و اماکن تفریحی برای حفظ جان شهروندان بسته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N529156

وبگردی